(M) Tupp och höns
Hej!
Igår kväll fick jag en ny kamera och redan idag så var jag ute och tog kort på allt möjligt 😃 Skulle vilja ha lite kritik på denna lilla herre, och som sakt så fick jag min kamera igår och har inte hunnit vant mig med den än 😮Det är en Canon 7D 👍
Vad kul med lite hönsbilder
Bild 1: Här skulle jag vilja att du går ner mer i ögonhöjd på tuppen. Just nu får man en liten känsla av att man tittar ner på honom vilket jag inte känner är så inbjudande.
Bra skärpa och färger, gillar hur du använder kort skärpedjup så att bakgrunden blir sådär härligt blurrig. Hade du gått ner i höjd kanske du hade kunnat få bort hönsrumpan som sticker upp - inget jag tycker direkt stör nu men alltid trevligare med en ren bakgrund när det är sånna här porträttbilder
Bild 2: Trevlig översiktsbild, gillar alla linjer som blir i bilden med hjälp av husvagnen, bänken och högaffeln. Kanske du kan använda denna bakgrund till ett stiligt porträtt i framtiden? Att tuppen (?) får sitta uppe på bänken så han syns bättre?
Bild 3: Här har du gått ner mer i ögonhöjd på hönsen vilket blir mycket bra. Kul att så många fick vara med på bild. Horisonten är väldigt sne men det tycker jag bara ger en spännande känsla i bilden. Dock är bilden lite för mörk, skulle vilja se den lite ljusare
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se