Vilken kamera ska jag köpa?
Hej allihop! Fyller 20år 2 april och då ska ja få pengar till en systemkamera. Så nu behöver ja er hjälp med vilken kamera och objektiv jag behöver! Mina krav: Bra närbilder Bra att ta bilder i rörelse med bra skärpa Kosta högst runt 6000kr och inte för komplicerad kamera. Ni får gärna även visa bilder som är tagna med dem kamerorna ni tipsar om! Tack på förhand! :)
I stort alla kameror som säljs idag går att använda till det du kräver.
Men hur bra bilderna blir beror uteslutande på den som sköter kameran. Om du tittar på det som brukar kallas instegskamera, alltså en kamera för den som vill göra lite mer än att bara trycka på avtryckaren så kan du välja vilken du vill av de som finns idag.
Att visa bilder här ger ingen som helst uppfattning om vad kameran kan prestera, bara vad fotografen har åstadkommit.
Jag skulle rekommendera dig att titta på Canon 100D som säljs med ett 18-55 mm objektiv i ett paket. Jag har haft den sedan den kom ut och den har inte gjort mig besviken på något sätt. Att jag sedan tagit en del bedrövliga bilder med den beror enbart på mina misstag. Om jag sköter mig så sköter kameran sig också.
Pris: lite drygt 4000 kronor. Då får du lite över till några minneskort (8GB klass 10) och ett par extra batterier (köp original).
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus