Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotoutrustning
Läst 269 ggr
rahl
0

Hjälp mig välja objektiv

Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF) till Canon AF

eller

Sigma EX 17-50/2,8 DC OS HSM till Canon

Jag hade den tamron och det kunde vara "fel" färger på kanter - lite blått. Men hade också sigma (ett annat) och den var otroligt seg… tack för hjälpen :)

[hejhejhej!]
0

1

Mari
0

Jag hade valt tamron, just av den anledning du nämner att jag också upplever sigma som lite seg. Har ett tamron 70-200 men upplever sällan färgskiftningar

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

#3 Kanske bara är vitbalansen som spökar?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

rahl
0

Nej det bara på det objektivet jag hade så :)

[Teddies matte]
0

Sigmat, det sigmaobjektivet är inte segt, riktigt bra objektiv.

Moalinn
0

Har tamron 17-50 2.8 för nikon och jag är nöjd, har inte märkt något angående färger och liknande. Inget slår original men om man verkligen behöver objektivet men inte har råd med original så fungerar det minst lika bra. Har hört bättre om tamron än sigma.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

MarHai
0

Jag har tamron och det är ett av mina favoritobjektiv. Har aldrig upplevt några problem med det.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Moalinn
0

Nu ljög jag, har tydligen ett Sigma 17-50 🤐
Har fortfarande hört bättre om tamron än sigma, men sigmat är verkligen inte dåligt. Fokuset fungerar jättebra och allt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kvigan
0

Nu har jag inte det måttet du angivit, men jag har ett tamron på 70-300 som är ganska nyköpt. Det fungerar kanonbra! Dock har jag också sett att det kan bli litelite (väldigt lite alltså)  blått, men det går ju redigera bort annars. 😉

👆 Djurnörd