Katt kritik? ^^

Jag måste bara säga att din katt har en underbar ögonfärg!

Tackar åt henne ^^
#0 En fin och söt bild med fina, färger. Synd att skyggan kom på halva ansiktet och halsen, även i höger del av bilden. Kanske borde du ha stått mer år vänster, även dit katten tittar. Bilden känns som den är tagen lite underifrån, hade du höjt kameran lite vore det lite bättre, så ser inte huvudet lite för stort ut i förhållande till kroppen. Hade även önskat att katten var med i mitten med mer luft på vänster sida och kring öronen. Annars en ljuvlig och undebar bild! Jättefin :)
#1 Jättebra och nyfiket uttyck hos katten! Fokus ligger på nosen, så blicken dras dit. Om du tog bilden mer ovanifrån (rakt framför katten) och dit h*n tittar skulle den blivit mkt intressant. Även om du hade fått med hela kroppen, eller bara huvudet. Höstråna stör lite, men det hade de inte gjort om du hade tagit bilden framifrån. Fin bakrund och jättesöt katt!
#2 Även på denna bilden vore det bättre om du hade stått mer åt vänster. Men denna bilden kunde blivit fin även när du är underifrån. Hade önskat mer ljus på katten och mer lyft under baktassen.
#3 Enligt mig en rätt konstig bild… ;) Närbild på huvudet, så att det blir väldigt stort - samtidigt som katten kollar neråt och halva ansiktet är i skugga.
#4 Fin bild, synd att solen inte skiner mot katten. Vore bättre om du tog även denna bilden rakt framifrån och får kattens blick in i kameran. Mer luft på vänster sida och över så att man ser hela örat hade varit bättre - annars en mycket fin porträttbild! ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tack för kritiken :) Men jag håller inte med dig på ganska många punkter ^^ Speciellt inte på #3, älskar den bilden :)
Jag gillar bild 2 helt klart. Jättefin katt och bild!
En sak jag tycker du ska tänka på är att inte kapa kattens öron eller svans… Om det inte är tydligt att det är meningen. (som med denna bild)
Jättesöt :)
- Mvh Emma

Tack så mycket! :D