Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 2513 ggr
Nicolina
0

Myrbon & Snigel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har tyckt hemma att det varit mycket myror i vårt inglasade uterum… Detta är vad vi för nån dag sen fann när vi började riva bland stenarna i den inbyggda rabbaten! Och detta är bara ETT av alla de bon vi fann… Usch!!

Bild 0. Myrägg i massor…

Nicolina
0

Lite närmare bild på de små liven…

Nicolina
0

Denna snigel fann vi också bland stenarna!

Achatina
0

Oj jävlar :D Ni har en leopardsnigel! Nu blir jag avundsjuk på dig =>

Vad myräggen beträffar så är det vidrigt.. Dränk dem lr ngt x_x

Marija
0

Cool snigel :O Myror isscchchhc… dom försöker bygga en myrstack i vårat växthus. uschushc.. håller med Achatina dränk dom :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

FeliciaS
0

Wow vilken snigel! ;) Men uuurrrk för myräggen!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Nicolina
0

Haha! Vet inte om jag kan hålla med om att snigeln är så häftig, tycker den är rätt äcklig… gillar inte slemmiga djur! Men kul att NI gillade den! = )

Myräggen samt de flesta invånarna i "sten-stacken" damsög vi upp och resten hällde vi myrr över så det är rätt dött där nu = )

Discard
0

Häll på kanel på myrorna, då drar dom ganska snabbt..

Achatina
0

De sniglarna är sjukt ovanliga, blir fina som vuxna även om de är lite slemmiga.. Snäckor är såå mycket bättre ^___^

Achatina
0

Hittade en bild på en vuxen leopardsniel. [Om det du hittade nu är en sådan xD] Bild

Nicolina
0

Usch, nu skämms man ju lite när ni säger hur fina och ovanliga leopardsniglarna är… mamma och pappa tar ALLA sniglar som är bruna för mördarsniglar så ni kan ju tänka er utgången för denna! Himmla synd, hade jag vetat att det var en ovanlig snigel som denna verkar vara hade jag absolut räddat den stackarn, även om jag inte har så mycket till överst för slemmiga sniglar…

Har varit ner till västkusten nu ett par dagar, så återkommer imorrn med nya bilder på "slemmiga sniglar"!

#9 Vacker… för att vara en snigel alltså = )

Noa-Nisse
0

shit, vi har invadering av sånna leopardsniglar i vår trädgård.. jag ska fota några sen!

men oj va många mryägg.. lite läbbigt endå ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Mysterious
0

vaah,visste inte det var ovanligt med leopard sniglar…i polen finns det fullt med sånna + albino sniglar

Achatina
0

Albino :| Gief mig! Mamma kom hem med två leoparder och ehm.. Jag läste på nätet att de visst kallas pantersniglar men kattdjur som kattdjur x'D

AnnaJohansson
0

Åh, usch (A)