Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 220 ggr
karins
0

Kattporträtt kritik önskas...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En närbild på min katt Ludde. Skriv vad ni tycker om den.

Nemii
0

Lite mer kontrast skulle nog inte sitta helt fel :) jättesöt kisse!

Equipage
0

Som sagt lite mer kontrast:) Superhäftiga ögon!

/LinDA

karins
0

Kontrasten ja. Har bara en billig digitalkamera. Ni kanske har tips på en bra kamera som ine är alltför dyr? Den jag har nu är M 407 HP Photosmart 18x zoom 4,1 Mp.

karins
0

En bild till där ögonen är mindre.

KickanW
0

Bilden känns lite "dammig". Kanske är bristen på kontrast som gör det. Och skärpan är heller inte felfri.

Prova igen :)

karins
0

Japp, kontrasten och skärpan. sa den glade amatören;) Ska prova med en bättre kamera tror jag. Har fått denna digitalkameran och det är svårt att få en bra skärpa i bilderna med den tycker jag själv oxå. Här en bild på min katt Sippan, kapade öron, vet jag. Sen är det då skärpan och kontrasten samt skugga på höger ansiktshalva? (Samma kamera)

KickanW
0

#6: Den var mycket bättre :)

(Creds till dig för att du tog min kritik så bra, den var ändå rätt hård)

Equipage
0

Är det okej att jag försöker fixa lite med den första bilden? Jag har faktiskt redan gjort det;) Men eftersom man inte kan ladda upp bilder just nu får jag lov att vänta med att lägga upp den och kan dessutom vara lite trevlig och fråga(;

/LinDA

Puma77
0

Med ett fotoprogram kan man fixa med kontrasten enkelt på datorn så du behöver ingen ny kamera för det. Skärpan kan man träna på också så det e bara att kämpa o testa.

Jättefina katter o ögonen e kanonhärliga.

//Pia

karins
0

Vet inte hur man fixar med bilder på datorn. Har datakunniga söner som försöker lära tröga mamma allt om datorer. #8  du får gärna fixa med första bilden om du vill :)

#9  Jag tror vi har ett fotoprogram, Ja jag gillar kattögon dom är så vackra. Tycker om att ta närbilder.

Equipage
0

Här kommer bilden. Jag ökade skäran superlite och ökade kontrasten. Sen lade jag på lite svart på ögonen och satte dit ett nytt ljus eftersom det är den som ger så mycket liv i bilden:) Vet inte om det kom lite för långt ner..?

/LinDA

Equipage
0

Såå mycket skillnad blev det ju inte.. >_>

Nemii
0

lite bättre, men skillnaden var inte jättestor

Nemii
0

Gjorde också ett försök..

karins
0

#11 ja det var ju lite skillnad:)

#14 Men sådan färg har ju inte Luddes ögon!

Nemii
0

Näe, de kanske han inte har :) Den behöver ju nödvändigtvis inte gillas, jag bara slängde ihop nåt

karins
0

Ja det hade varit coolt om han hade haft sådana ögon ;)

Kristiansson
0

Lite mer kontrast.

Equipage
0

#14 Du lade på lite för mycket kontrast och gjorde så att det vita blev utfrätt. Det är lite jobbigt att kolla på men du fick ju effektivare färger:P

/LinDA

Puma77
0

Jag testade lite. Ändrade lite kontrast, högdagar m.m. Tog även lite mer kontrast på ögonen o klonade bort lite damm m.m

Får se hur bilden blir nu när jag lägger upp den.

//Pia