Guldögonslända
Fotograferade en Guldögonslända nyligen, satt och försökte göra bilden lite renare då bakgrunden var lite störande enligt mitt tycke. Men vilken gillar ni bäst? Orginalet eller den redigerade? Ni får jätte gärna kommentera bilden i övrigt också :)
Den Redigerade bilden
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Jag gillar den redigerade pga att den framhäver guldögonsländan mycket mer. Jättefin bild.
//Pia
Den redigerade är som Puma77 säger mycket bättre. I den andra kommer man bort sig lite. Snyggt redigerat iaf. :)
Kram Hanna
Hanna
Tack! :) Här är den redigerade bilden i annan beskäring, vilken föredrar ni?
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

den tredje bilden var väldigt bra!! bäst av dom tre :)
Gillar nog #0 bäst. Svårt att säga, för egentligen tycker jag att #3 är lite bättre med mer luft ovanför, men samtidigt får man in mer av mitten av bladet uppe till vänster, och det är lite för ljust - drar fokus från sländan. Det ljusa är där förvisso i #0 också, men inte i samma omfattning.
Min röst faller på #0, men det är överlag vädligt bra foto! Snyggt jobbat!
mvh Martin
Jag håller med #6 i det. Sländan framhävs bäst i #0 även om båda e bra i sig. Håller dock på #0.
//Pia

Eftersom sländan själv är grön blir det nästan svårt att fokusera på den :)
Men den redigerade är bäst :) Fina bilder
Jag tycker bäst om oredigerade bilder för det är ju så den skall vara (enligt mitt tycke) MEN här gillar jag också den sista bilden på ngt konstnärligt vis.
Jag har inte visst vad dessa bevingade kryp heter. Nu har jag lärt mig en ny sak idag. Vankas bara att komma ihåg Guldögonslända.

Jag gillar #0 bäst. den rena bakgrunden framhäver guldögonsländan och jag gillar beskärningen
MVH Fredrika

Snygga båda två!

Gillade absolut den vigjorda bilden bättre. Den var renare än orginalet och insekten framträder mera :) snyggt jobbad =)
Håller i princip helt med de övriga, som artbild tycker jag att #0 är bättre, möjligen trean. Den framhäver verligen guldögat på ett bra sätt. Dock gillar jag även orginalet, då det tydligt visar på hur lätt den smälter in i omgivningen, kamoflaget för att skydda sig mot fiender.
Artbild eller miljöbild, de olika varienterna är bäst i olika genrer - det blir mitt politiskt korrekta svar :o)
mvh Martin

Jag såg inte de att det var tre bilder. Men jag gillade den sista mindre beskärningen bättre =)
Bild tre var helt klart bäst :)
Jättesnyggt frilagt! Jag föredrar beskärningen i #4 bättre än i #0. Sen ser insektens högra känselspröt lite mysko ut, vet inte om det beror på redigeringen eller om det var lite "suddigt" från början. :)