Månadens bild mars 2014
Ur en salig blandning, tamdjur och vilda djur, fyrbent och flygfä, blev det ändå denna bilden som jag föll för. Fotografen Viilma har fått lön för mödan med att gå upp tidigt och få med det tidiga ganska mjälla ljuset. Bilden blir för mig "Månadens bild", mars 2014.
Det jag föll för med bilden är att kompositionen bildar ett djup i bilden och trots att man inte ser solen, så anar man gryningen och det sköna ljuset. Jag kan känna ett stort lugn ur bilden.
Jag hade önskat lite mer kontrast, jag tror att det hade kunnat höja bilden något.

Månadens bild, mars 2014. Fotograf: Viilma
Andra foton som var med länge i sållningen var en av Olles ekorrorar, ett par av hans rådjur samt några Lunnefåglar från FridaW samt Tronguttens Råbock.
mvh Martin
Oj, vad chockad jag blev! Tack så jättemycket för den fina kritiken :D
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
Grattis Viilmaa! Det är kul att vara med i toppstriden, men detta är helt klart en värdig månadsbild. :)
Olle
Är det slut med Månadens bild nu?
Olle
Nix, jag gjorde maj i helgen men den är inte publicerad då april skulle publicerats i helgen men det blev försenat pga hastigt uppkommen händelse. Nu är den dock ute (april) och det är maj också - maj hamnar på förstasidan nästa vecka så att alla hinner se aprils.
mvh Martin
Tack, det låter bra! :)
Olle