Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etiketterartikelmånadens-bild
Läst 992 ggr
Mari
0

Månadens Bild April 2014

Under Aprilmånad var det inte så mycket nya trådar med bilder inlagda för kritik men inte gjorde det att jag hade lättare att välja ut en som representerar månaden utan nästan svårare. Men lotten föll på medlemmen Elg's andbild

Elg's andbild blev månadens bild för April!

Efter att ha gått igenom månadens bilder såhär i efterskott så stod det mellan medlemmen i fokus's, OlleA's, Peak's och Elg's bilder som de laddat upp för kritik. Elg's bild fastnade jag extra för i mitt urval av härliga vårbilder. 

En till först synes lite tråkig bild på en gräsand, ja dessa bilder har man väl sett förr kände jag men det är ändå något med andens blick, den tydliga profilen och framför allt bakgrundens alla mjuka färger som både gör att anden smälter in ganska väl och även står ut som gjorde att jag valde denna bild. 

Brusigheten i bilden kan jag inte bestämma mig för om det är för mycket eller om det bidrar till den goda stämningen, jag tror det lutar mot det senare alternativet. 

Gå gärna in i orginaltråden och lämna kommentarer, tråkigt nog är det vid skrivande stund endast en medlem som skrivit något.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

• Redigerat 2022-05-13 18:20 av Moalinn
OlleA
0

Det var snabbt! :)

Grattis Elg! Ett riktigt fint porträtt på anden.

Olle

Martin
0

Kan bara instämma med OlleA, riktigt härligt ljus med bra skärpa och närvaro.

mvh Martin