Månadens bild maj 2014
I en tät tävling med många fina foton på allt från sällskapsdjur i form av våra fyrbenta vänner hundarna, boa constrictors, kaniner och djur i det vilda såsom parkfåglar och rådjur vann till slut en somrig bild. Grattis till OlleA och hans härliga rådjursbild!

Månadens bild maj 2014, fotograf OlleA
mvh Martin
Tack ska ni ha! Kul att ni gillar min bild. :)
Olle
Tycker att ljuset är mycket härligt i denna bilden, det var mycket det jag föll för ihop med posen och de somriga blommorna i förgrunden! Du har det bra förspänt med dina rådjur, inte konstigt det kommer in många fina bidrag!
mvh Martin
Tack Martin. Visst är det gott om rådjur, men en av mina vänner börjar jag bli orolig för. Min tidigare så trogna morgongäst som var högdräktig fram till för ett par veckor sedan. Henne har jag inte sett på två veckor och vet inte om hon har fått några kid - eller om hon fortfarande lever. Hon var ju väldigt mager. Jag hoppas förstås att hon är uppe i skogen och har det bra med sina kid. Och att hon kan försvara sina små mot räven som jag har börjat se allt oftare.
Olle
tycker nästan den ser lite tecknad ut …. :) men jätte fin bild gillar ljuset o hur rådjuret ser på dig, rätt svårt att ta en sådan bild då de snabbt springer iväg så fort de ser/ hör något
#3 Ajdå, vi får hoppas på skogen istället.
mvh Martin