Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 524 ggr
Isak
0

Porträtt - Lejon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ett porträtt på Safariparken i Kolmården.

Skulle vilja ha lite kritik på komposition och färgmättnad. Är lite mer för lågt mättade bilder, dock  är det inte lika mycket mättat på denna.

EOS 350D + EF 70-200/4L USM

1/350s @ F/4 200mm ISO 100

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Anna
0

Jag gillar den. Annorlunda val av komposition, vilket jag gillar. Färgerna är perfekta som de är nu tycker jag, tror den skulle göra sig bra i svartvitt också, men det är ju en smaksak.

Stör mig lite på att ena öra är lite avklippt - samtidigt som jag gillar det! Helt klart en bild du borde vara nöjd med.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Puma77
0

Jättefin bild o komposition förutom det andra lejonet i bakgrunden. Tror den varit ännu bättre utan att man sett den och att det vore grönt. Lejonet hade blivit finare inramat då.

Gillar bilden och uttrycket som du fångat hos den.

//Pia

Melianna
0

Jag tycker den är jättefin:) vad som eventuellt hade kunnat vara ännu bättre är väl kanske utan det andra lejonet i bakgrunden, hade ev kunnat vara ännu lite tajtare komposition och det hade varit fint att se lite mer av ögat..:) men det är bara småsaker hursomhelst en mkt fin bild! Tycker dom relativt svala tonerna passar mkt bra i den här bilden.

Lininaa
0

Jättefint! Jag skulle dock ha beskurit lite mer i överkant, lejonet känns mer inramat då tycker jag. Nu känns det nästan lite "nedtryckt" av all luft. Fast det kanske bara är jag! Jätte härliga färger.. Väldigt lyckad kompositon.

FeliciaS
0

Jag tycker att mättnaden, kontrasten och ljuset är bra. Skulle vilja se hela huvudet, känns lite trångt när speciellt hela örat inte syns. Något mer skärpa, men en jättefin bild! Inte så lätt att ta kort på lejonen där - när vi var där låg de bara i en hög inne i skogen ;) Men en väldigt fin bild!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Kavitha
0

Gillade mest de två första bilderna. Jättehäftiga!

hanna_
0

Riktigt läcker bild!

Kompositionen är annorlunda, men bra!

FeliciaS
0

#6 Det är ju bara en bild..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus