Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 440 ggr
Lilllens
0

Utan objektiv

Testar skriva här också. Mina objektiv har pajjat, är helt utan nu. Jag har en nikon D3200 och fotar främst mina hundar, människor och natur. Ja allmänt sådär. Funderar på vad för slags objektiv som skulle passa mig? Har ni några idéer? Jag har verkligen noll koll så är tacksam för all hjälp!

Martin
0

Vad har du haft för objektiv innan, och har du varit nöjd med dem? Det är väl en bra utgångspunkt. På vilket sätt har de gått sönder?

mvh Martin

Lilllens
0

Jag hade ett standard som man fick med kameran, 18-55. Den andra minns jag inte vad det var, men ett teleobjektiv från tamron iaf. Det gillade jag. Upplevde att bilderna blev ljusare och kunde zooma in lite än med 18-55. Jaaaa, båda har åkt i golvet. Så de är körda.

Martin
0

Om du gillade ditt teleobjektiv från Tamron så är det väl en god idé att införskaffa ett sådant igen :)

mvh Martin

Lilllens
0

Minns ju inte vilket av dem det var, vilket är lite trist :( Finns miljoner olika saker och jag fattar ingenting.

Cahira
1

ju lagre f nummer desto mer ljus kan de slappa in. Underlattar under inomhusfoto. :) 

Jag kopte just ett 50mm f1.8 och ar som ett barn pa julafton. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

lili3337
0

Har du läst om ISO, slutartid och bländare? Om inte så rekommenderar jag att du gör det.

Som #5 säger så tror jag att du kommer att gilla ett Nikon AF-S 50/1.8. Eller 35/1.8. Dock går det inte att zooma med dem  :/

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Lilllens
0

Jag har kollat på AF-S 50/1.8, funderar på att köpa två olika faktiskt. Tack för tips!

Lilllens
1

Läste lite mer om 50/1.8, bara bra recensioner så den ska jag beställa! Billig var den också så om jag nu skulle ogilla den så är det ingen big deal. Det är hur som helst bättre än inget :)

lili3337
0

#8 Kom ihåg bara att köpa den med AF-S! Inte AF. Köper du Nikon AF 50/1.8D får du ingen autofokus!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Lilllens
0

Jadå, naturligtvis köpte jag den med autofokus :)