Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 622 ggr
sofie
0

Illerbilder- Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja få kritik på dom här bilderna.

sofie
0

En bild till

sofie
0

Ännu en

sofie
0

Och en till

sofie
0

Och ännu en

sofie
0

Och den sista

Martin
0

Ett tips är att om du vill ha kritik på bilder så håll dig till ett par eller kanske allra mest tre bilder. Att ge seriös kritik på 5-6 bilder tar en stund och risken är att man (eller jag i alla fall) antingen inte tar mig riktigt med tid att kolla på fotona och sedan kritisera ordentligt, utan istället antingen bara skriver ett par ord eller i värsta fall inte skriver alls utan hoppar vidare mot nya äventyr.

På foto #0 tycker jag att du har fångat närvaron på ett bra sätt hos illern. Den ser nyfiken ut utan att titta rakt in i kameran. Bra skärpa och tycker också att det är en bra komposition, även om jag själv (ofta) försöker undvika att få huvudmotivet mitt i bilden. Det röda i högra nedre hörnet är det lite otur att du fick med, det fångar blicken lite och leder bort det från illern.

Foto #2 gillar jag skarpt. Illern är ett rovdjur, även om det för många är ett snällt litet husdjur. Här tycker jag att man tydligt ser rovdjursdragen, bollen som byte. Klorna (förvånandsvärt stora för mig som aldrig sett iller på närmre håll) vittnar tydligt om att kommer man som bytesdjur för nära här, så är det nog svårt att ta sig ur de klorna innan det är över.

Sist men inte minst, Foto #5, fotomässigt kanske inte något höjdarfoto, illerns kropp tycker jag tar för mycket fokus, hade velat ha mer av bara huvudet. "Minen" är dock riktigt härlig; "Nu är jag trött och tänker lägga mig, godnatt!".

På tal om godnatt, så är det nog hög tid även för mig att krypa till sängs Skrattande

mvh Martin

Stalltokig
0

Första bilden var väldigt söt. Fint med det rödvita! :) Illern stod/satt väldigt sött.

Andra bilden var väldigt gullig. ^^ Den låg på ett roligt sätt, får den att likna en människa tycker jag! :P

Tredje bilden tycker jag dock att illern borde varit mer i mitten och lite mer luft upptill. Annars fin bild ^^

Fjärde bilden var söt. Har inte så mkt mer att säga om den xD

Femte bilden var fin. Tycker dock kortet skulle varit knäppt mer uppifrån så man ser mer av ansiktet på den. Söt iller ^^

Sjätte bilden var jättegullig! Min favorit av alla :) Bra fångat och bra skärpa ^^

Storvreten
0

#4 var den jag föll för mest :) Jättesöt bild :D