Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 240 ggr
Martin
0

Att länka till externa sidor

Jag har på sista tiden börjat se det på fler och fler ställen här på iFokus.

Någon skriver in en adress och den länkar sig själv, dvs man använder inte "skapa länk"-knappen. Det kan tyckas vara ett jobbigt steg att öppna det fönstret, och klicka i "Öppna i nytt fönster", men faktum är att gör man inte det så öppnas sidan i mitten av iFokus, dvs det mittersta av tre fönster.

Storleken stämmer sällan, man ser inte heller vilken sida man egentligen är på utan kan få intrycket att man är kvar på iFokus, vilket ju är tråkigt för den fotograf (eller sig själv) man länkat till.

Så, när ni skapar en länk så markera länken, klicka på "skapa länk"-knappen, och därefter kryssar ni "öppna i nytt fönster", så syns er sida / den ni länkar till betydligt bättre, besökaren ser på vilken sida han är - och framförallt blir det lättare för oss som brukar besöka de länkar vi tipsas om.

mvh /Martin

mvh Martin

senna
0

Oh, jag håller med dig så mycket.  Det är så irriterande när det kommer upp i mitten på iFokus. Så därför högerklickar jag alltid på länken och väljer "öppna i nytt fönster" direkt..

Och sen när jag själv ska länka till nån annan sida, har jag som vana att alltid klicka upp den lilla rutan och kryssa för "öppna i nytt fönster".