Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 1313 ggr
Ewii
7

(H) Amurtiger

Moalinn
2

Du skulle inte kunna lägga upp bilden med hjälp av "bifoga bild/fil"? Då blir bilden också klickbar och lättare att se! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Nelley]
6

Bakgrunden är riktigt ful tycker jag, ser jätteonaturligt ut med de kolsvarta.

Saffran0Spice
3

Svarta bakgrunden stör mycket, det gör lite så att bilden liknar ett klistermärke.
Gillar verkligen ljuset och skärpan annars, men som sagt är bakgrunden väldigt stickande…
Kan man få se bilden utan redigerad bakgrund? =)

Martin
3

Tjusigt, gillas skarpt. Svarta bakgrunden blir bra kontrast till tigern. Skarp och bra.

mvh Martin

Ewii
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den med bifoga bild :)

Ewii
8

Och här är den utan kurvor på bakgrunden, men tycker verkligen inte om den bakgrunden…

Moalinn
1

Tack!

Ja, jag föredrar faktiskt med bakgrund även om den är lite små tråkig. Det blir mer djup i bilden och tigern kommer fram bättre!

Annars är det en väldigt fin bild. Fin kontakt med tigern och jättebra skärpa. Det enda jag funderar på är färgerna, de gröna bladen (ormbunkar?) ser väldigt gröna ut, lite för gröna - men det kanske bara är jag.

Medarbetare på Djurfoto

Cahira
1

Jag gillar den svarta bakgrunden, men jag gillade #6 mer. Det ger mer liv i bilden och det känns inte lika hårdklippt runt öronen vilket stör mig en smula med den svarta bakgrunden. Men otroligt snygg tigerbild oavsett! Håller med om att färgerna poppar väldigt hårt åt en, men jag gillar det på nåt sätt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

pernillaoscarsson
0

Gillar den som den är i #5. Tycker precis som du att bakgrunden i #6 är ful. Tycker det ser ut som om det ligger ett grått lager över den medan tigern är superfin i färgerna. Matchar inte riktigt. Dessutom tycker jag att du matchat den svarta bakgrunden perfekt till tigern. Det ser inte allt för klippt ut som det annars kan göra med en annan bakgrund.

Riktigt fin bild i alla fall,

Niniz
3

Tycker båda bilderna var fina, men gillade den med bakgrund mer- bilden blir "naturligare" och djupare liksom, även om bakgrunden inte var jättesnygg ;)

Artylay
11

Att säga att något på en bild är fult är hårt och till lite hjälp. Jag skulle vilja säga att den svarta bakgrunden skulle kunna fungera om du arbetar på att få tigern att bättre passa in i den. Som det ser ut nu så passar den vanliga bakgrunden in mycket bättre. Den är mörkare än tigern och därför spelar det inte så stor roll vad som finns där, eftersom tigern ändå hamnar i fokus.

Om du ändå vill ha svart bakgrund så föreslår jag att du arbetar lite mer med skuggteknikerna. Jag brukar använda mig av dem när jag gör svart bakgrund på mina bilder. Skugga ner områden på tigern och förgrunden som inte behöver vara i fokus. Arbeta också med kurvor och olika effekter. Det brukar hjälpa för att "mjuka upp" bilden och få tigern att bättre passa in med den svarta bakgrunden.

Jag gjorde ett lite slarvigt försök att, genom bilden förklara lite vad jag menar :)

Mvh
Rebecca Frödén

Medaljjägaren
1

Jag tycker lite att det ser ut som om någon har försökt få till massa konstiga former. Som den under.

YEY, INSIDER!

Ewii
1

#11 ja det är sant, det där såg bättre ut! Vad har du använt för att få till skuggningen? :)

#12 Hur menar du med konstiga former?

kanin och häst
2

Jag tycker tigern på något sett ser inklistrad ut, vet inte varför, men jag tycker det känns som om den ska ligga på grenen. Därför jag tycker den ser inklistrad ut tror jag

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Moag
1

Jag tycker tigern ser inklistrad ut på båda bilderna, jag tror också att det kan bero på grenen. Det ser på något sätt inte naturligt ut, trots att det är det(eller har du klonat något?) men själva bilden är ju bra.

Moalinn
1

Jag tycker fortfarande att det ser inklippt ut. Man kanske bara kan mörka ner bakgrunden lite grann, inte så att den blir helt svart och ljusa upp tigern. Jag vet inte men jag föredrar med bakgrund för det ger ett mer djup och motivet svävar inte i luften.

Medarbetare på Djurfoto

Artylay
1

Jag "målar" på bilden med Midtones, Highlights och Shadows :).

Btw, är inte grenen alla pratar om helt enkelt ett vanligt trästaket? Skugga ner den lite då så att det inte syns/sticker ut :)

Mvh
Rebecca Frödén

Ewii
1

Åh okej! Tack! :D

Medaljjägaren
0

#13 Jo men typ, att den är väldigt smal där bak, om man kollar.

YEY, INSIDER!