Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 387 ggr
[Linsenhejhej]
0

Tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha bra tips om att fotografera djur…

Och så vill jag ha snäll kritik på denna bild:

[Linsenhejhej]
0

Ingen? :(

Cydonia
0

Det var mig en söt hund! Jag gillar verkligen hundens uttryck, att den tittar upp i det blå. Tyvärr är bilden ganska tråkigt platt, och bakgrunden tar över väldigt mycket eftersom den är så starkt grön. Du kanske skulle prova bilden i svartvitt och med ökade kontraster? Det är en fin profilbild, men jag undrar om det inte skulle blivit snyggare om du hade haft med hela hunden, som det är nu känns det fel att den är avklippt. Bra jobbat ändå, jag ser fram emot fler bilder från dig!

[Linsenhejhej]
0

Han tittar egentligen inte upp mot himlen.. Det är min syrra som håller en godis där…Generad

[Linsenhejhej]
0

Kan nån göra den svartvit åt mig?

Jonet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde den svartvit. Tar bort den från datorn efter jag har lagt upp den här.

[Linsenhejhej]
0

Tack så mycket.!

Olysios
0

ser ut som den är fotograferad med blixt, och det förstör några av dom viktiga skuggorna som gör att bilden får "liv" enligt min åsikt.. sen så skulle jag vilja se mer av hunden, ögonen är viktiga hos djuren.. :) Det är nog dom tipsen jag kan ge, och själv tycker jag bilderna på min hund bli bäst i skymning och  molnigt då han har extremt glansig päls..
// Therese

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se