Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettdjurfoto-ifokus
Läst 493 ggr
KickanW
0

Seriösare?

Jag tycker att det är ganska lite "foto" här inne och ganska mycket "djur". Alltså att fokus ligger på att visa upp sina djur och inte sina foton.
Vore det inte ett alternativ att som på foto.ifokus ha olika "seriositets-grader" när det gäller kritiken?

Jag försöker att fota lite seriösare, mer genomtänkta bilder och vill därför ha ganska seriös kritik och inte kommentarer "söt katt" om mina bilder.

Nu låter jag kanske lite väl hård, jag menar inte att folk här inne är dåliga på att fota utan att det kanske är lite för mycket "kvantitet före kvalitet" och att många kommentarer inte är så konstruktiva.

Därför ber jag om en lösning som kanske kunde gynna alla? Är det någon som håller med?

Martin
0

Jag föreslår att du när du lägger in bilden skriver att du vill ha seriös kritik på din bild.

Jag som Medarbetare på sajten, och jag tror säkert de andra också, är av uppfattningen att den här sajten bygger på djur och foto, dvs inte antingen eller utan både och, och då vill i alla fall jag helst se fotografiskt bra bilder (eller om det är dåliga, så att fotografen berättar lite om att "när jag var ute så blev det så här, varför och har någon exempel på vad som kan göras bättre?".

Min förhoppning är att vi är fler som delar den åsikten och att vi gemensamt kan utveckla varandra.

mvh Martin

KickanW
0

Grejen är den att det blir så mycket att leta igenom om man vill ge kritik. 80% är ju typ "min katt" och en vanlig, lite suddig bild på en katt och så svarar alla "söt!".

Visst vill folk visa upp sina djur men borde man inte kunna skilja på det lite på något sätt?

Olysios
0

japp detta är Ändå en "foto" sida där man ger och tar emot kritik, visar upp sin bild man tycker man lyckats med och får kritik och inte visa upp den för att bara visa, jag förstår vad du menar och jag har just skapat en tråd som marnyman sa att jag söker SERIÖS kritik och hitills går det mycket bra :D så det ska jag satsa på iaf :D

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Moonstrike
0

Håller med dig, och försöker själv ge seriös kritik, men kanske avslutar med "söt hund" eller liknande (om jag nu tycker det). Om jag ser ett helsuddigt foto som alla andra bara säger "sööt!" på så låter jag bli att kommentera… jag tänker stå för mina inlägg, och om jag skriver att något är bra som det är så tycker jag det också :)

Dezzan
0

Jag tolkar denna Djurfoto att man har fotograferat djur ( alla sorter ) och vill visa upp vad man har fotat och få kritik eller bara visa upp bilden.

Om du vill ha mer kritik på dina bilder så kan du ju alltid lägga upp det på foto.ifokus!
Som #1 skrev. Skriv då på dina bilder att du söker hård och seriös kritik.

KickanW
0

Skulle man inte kunna sätta upp lite riktlinjer om hur man lägger upp bilder?

Riktlinjerna skulle då t.ex. vara att man inte bör lägga upp fler än tre bilder, kanske att man inte ska skapa fler än tre/fyra trådar på en dag och att man inte ska lägga in egna bilder i en tråd där någon bett om kritik (om man inte ändrat något i den bilden för att visa eller om man ska ge exempel på något).

Och borde man inte kunna ha en kategori för "jag vill visa upp mina bilder på mina djur" och en för "jag vill ha seriös kritik på min fototeknik" eller är jag ensam om att önska det?

Dezzan
0

Ja skriv ner dina synpunkter till Trådägaren

KarolinaNowak
0

I artikeln "Konstruktiv Kritik" har jag bland annat tagit upp det här med att kommentera bilder på ett bra sätt, hur många bilder man ska visa i en tråd och lite annat. Förhoppningsvis tar många medlemmar till sig det som står och kanske blir det bättre med kritik i forumet. Dessutom har 101 läst den här tråden, så jag tror att många är medvetna om era åsikter och gör så gott de kan. Har ni fler ideér eller lösningar, så får ni gärna komma med förslag! :)

Mvh Karolina

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Martin
0

Tog mig friheten att länka till artikeln, som för övrigt är klart läsvärd, där står bra utgångsvärden för både kritiken och antal bilder som Karolina sade.

mvh Martin