Fågelbilder
Bild 4.

Riktigt fina bilder!, du har lyckats bra med att fota dom!
Tack så jätte mycket
#0 Snyggt fångat, och fint komponerat! Annars känns bilden ganska platt och tråkig, det enda som livar upp bilden är ankornas uttryck.
#1 Den här gillar jag däremot mer! Färgerna är fina, skärpedjupet är lagom kort, och ankan står väldigt snyggt med huvudet i profil. Men skärpan ligger på kroppen på ankan, vilket förstör endel. När man fotar djur ska man som regel sätta skärpan på ögonen. Men jag gillar bilden ändå. :)
#2 Den här bilden ger mig ingenting alls. Den är dåligt komponerad, suddig, och motivet är inte alltför roligt.
#3 Det här var en jättefin bild! Den ger mig en frihetskänsla, med ankorna påväg ut på havet. Möjligtvis att du borde beskära bilden i underkant, så ankorna inte blir så centrerade, men annars är den perfekt!
#7 En till fin bild! Snyggt komponerad, och med en neutral bakgrund. Men det skulle vara kul att se svanen från ett lägre perspektiv, eftersom man ofta ser svanar snett uppifrån. =)
Ett foto för att illustrera "millimeterproblematiken" med rovfågelsbilder.
Fotot tagit med Canon Powershot S3 IS, full zoom (motsvarande 432 mm). Därefter beskurit för att komma "närmre".En ryttlande tornfalk blev första rovisen jag såg "inom kamerahåll".
mvh Martin
Tycker att det är synd att vissa bilder är fotade bakifrån, men annars var bilderna var helt okej
Tycker du har fångat bra bilder.
Skulle ha redigerat bilderna lite. Ljusat upp ankorna och ev. kolla kontrasterna.
Anki - ljusa upp även denna och skärpa upp ankan. ev lägga på filter.
Bild 3 - kontraster och skärpa
Bild 4 - ljusa upp
Fast om man bara ska kolla på hur bilderna är tagna så gillar jag verkligen alla bilder. Lite småjusteringar skulle man väl gjort, sett mer av fågeln, väntat ut rätt tillfälle att fota osv. Men inte lätt när man är där just som det händer.
#11 Varsågod. Jag tycker bilden blev mycket bättre nu. :)