Fota på kattutställning
Jag har blivit erbjuden av att fota på en kattutställning (studio då) men när dom som höll i utställningen fick se hur liten lokalen var blev det lite problem och enda ytan som blev över är ena toaletten O.O Det är en yta på 2*3,5 meter med låsta toabås på ena sidan. Det låter ju mindre frächt att vara där, och utrymmet verkar dåligt..
Hm… Det funkar ju alltid att åka dit på utställningsmorgonen och kolla hur det ser ut. Eller tycker ni att jag ska utesluta fotografering?
Jag vet andra fotografer som har hållit till inne i omklädningsrum. Men klubben får tillgång till lokalen redan på torsdag-fredag och ibland även tidigare, så be att få kolla på den redan då!
Ska du fota ensam i så fall? Vilken utställning? När?
ja, men omklädningsrum är ju betydligt större :) och brukar inte vara lika…. hmmm :P jag kan inte sätta ord på det.
6-7/10 2007 i Boden :)
Men som sagt, be att (om du har möjlighet) få kolla på den tidigare än på morgonen. Kanske redan nu om du har möjlighet! För då kan dom göra reklam om att du ska vara där och fotografera!
Men ska du vara med någon annan fotograf?
ja, jag ska kankse till boden nu i helgen.. Kan höra om jag får kolla hur det ser ut.
jag ska vara där själv :| Pirrigt!
Det låter inte som en optimal yta. Jag hade inte tagit på mig att göra en fotografering där utan att först se (och kanske testa fotografera) där.
Att säga ja, och sedan leverera dåliga bilder / inte kunna leverera alls på grund av yttre omständigheter är ett mycket bra sätt att förstöra ett rykte / se till att man inte får fler chanser.
Det krävs 10 bra insatser för att motsvara en dålig…
mvh Martin
#5. Ja det är precis så jag känner oxå. Det lutar mot att jag inte åker dit då ytan känns väldigt förliten. Och jag vill absolut inte få dåligt rykte såhär i början.