Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 523 ggr
OlleA
2

(M) Rådjurskidet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det lilla rådjurskidet som håller till på min matplats förlorade sin mamma för 2-3 veckor sedan. Nu kommer hon ibland ensam på mornarna och ibland tillsammans med bocken som har hållit ihop med mor och dotter hela hösten och vintern. Mamman har varit en trogen gäst i tre vintrar och jag saknar henne verkligen. Vad som har hänt är svårt att säga. Kanske har ett lodjur tagit henne, för man har nyss sett lodjursspår inte långt bort. Kidet är åtta månader gammalt och ganska självständigt, men tyvärr väldigt magert. Hon borde kunna klara sig om hon får vara ifred och äter bra av maten jag lägger ut.

Saffran0Spice
1

Så tragiskt med geten🌺
Vi får hoppas hennes fina flicka klara sig bra och med din mathjälp så kommer det nog  inte vara några problem =)

OlleA
2

Tack Saffran0Spice för din kommentar. De senaste mornarna har hon hållit ihop med bocken, och det är nog inte fel. Ett ensamt kid står ju alltid lågt i rang och blir lätt bortjagat av vuxna rådjur. Nu hänger allt på att hon äter ordentligt, så vi får hoppas på det bästa.

Olle

Jassan
0

Åh vilken fin bild. Sorgligt med hennes mamma. Hoppas det går bra för henne! Snällt av dig att du matar dom.❤️

https://jazzans.wordpress.com/

OlleA
1

Tack Jassan! ❤️

Olle