Emot swebus totaltförbjud
Hej!
Jag vet att alla inte har djur som besöker denna sida. Men eftersom det handlar om foton på djur så tyckte jag att jag kunde skicka in en länk här som handlar om att få bort totalförbjudet på swebus-express.
Genom dom så skall man inte få ha med sig djur ombord längre.
http://www.namninsamling.com/Smex
Gå in och skriv på om du också är emot detta.
har skrivit på
- Mvh Emma
Har också skrivit på
Har skrivit på…

vad bra!=)

putt

putt
Har inte skrivit på. Vet inte heller om det här är rätt forum för diskussion/upprop, men hoppas på ett system där man kan ha vissa bussar som är helt fria från pälsdjur / stallkläder (osv) samt vissa bussar där man tillåter det, så att alla har möjlighet att utnyttja kollektivtrafiken. Själv cyklar jag så ofta jag kan så jag själv är sällan drabbad.
mvh Martin
Jag tycker det är bra att dom har förbud mot husdjur på bussen. Min storebror är alergisk, och han blir sjuk om han åker i samma bil/buss som något pälsdjur befinner sig i.
#8 Men man ska ju skriva på om man VILL att dom ska TA BORT djurförbudet, eller har jag fattat fel? o.O
Jag tycker det är bra med förbud mot pälsdjur i bussar, är själv pälsallergiker och föredrar pälsdjursfria bussar framför bussar med pälsdjur ombord.
Och förresten, varför tar man över huvud taget med sig t.ex en hund på en buss!? Hunden tar ju inte någon som helst skada av att få lite extra motion!?
Rätta mig om jag har fel, men jag tycker det är så.

Ja man skall skriva på namninsamlingen om man är emot det hela.
Varför vissa åker med djur ombord på bussar i kollektivtrafken är väl mest för att alla kan inte ha körkort eller bil. Om man måste till veterinären med sin hund för den är skadad eller sjuk, inte skulle jag då cykla med den eller gå med den. Om man inte kan få tag på skjuts så vad skall man göra? Låta djuret ligga hemma och lida? Nej då funkar det bra med kollektiv trafik. Sen är det bättre att man kan åka kollektiv än att alla skall åka var sin bil. Bättre för miljön. Jag tillhör en av dom som vill inte ha bil, just pga miljön. Vill hellre trängas i en buss än att åka själv i en bil. Åker ofta med mina djur till veterinärer eller då jag skall hem till Gotland. Det är billigast och det bästa sätt man kan åka på.
Inte skulle jag gå/cykla till gotland ifrån Linköping med mina illrar på pakethållaren direkt.
Så ssunds, jag tycker det var ett otroligt fånigt och dumt inlägg du skrev. Tänk efter innan du skriver.
Här hemma får djuren sitta längst bak och allergikerna fram. Tycker det funkar utmärkt.
#13 Så är det även i Malmö. Dock så kvittar det för vissa, jag har en kompis som inte kan vistas i närheten av hästar, eller folk med hästkläder. Jag har sett honom få allergianfall (han vet ju hur känslig han är så han har alltid sin medicin med sig) i en "dragspelsbuss" ca 4-5 minuter efter att 3 tjejer kom med hästkläder på sig från stallet. De stod längst fram, ca 15-20 meter från oss och vi satt nästan längst bort. Så det räcker inte alltid. Därför tycker jag att man skulle ha vissa bussar som är helt pälsdjursfria och vissa som tillåter det, så tillgodoser man bådas villkor.
På samma sätt finns det i Malmö en hel del taxibolag som har bilar som man inte släpper in pälsdjur i, och likadant finns det hotellkedjor som har helt pälsdjursfria rum.
Jag tycker att alla skall ha sin plats, ingen skall förbjudas helt att kunna utnyttja t.ex. kollektivtrafik.
mvh Martin

#14 precis. Jag åker buss i min komun med stallkläder men jag ser alltid till att sätta mig längst bak. Om jag kan så byter jag om ute i stallet innan jag hoppar på en buss. Men då det är fullsmockat med folk så vill man helst bara krypa under jorden.
#12. Men att skaffa djur är ett val du gjorde, man kan inte välja att vara alergisk eller inte.
skrev inte p[..tycker d e d[ligt

har skrivit på!
har skrivit på ..
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
e på skrivningen att man skall få ha eller inte ha djur ?