3 kattungefoton
För ett par månader sedan blev vi med kattungar, två stycken. :) Tyvärr dog en av de ganska tidigt, men en har vi kvar.
Här följer tre foton på den lilla sötnosen som vi inte lyckats döpa än faktiskt. Men visst är han underbar?
Kommentera inte förren jag säger till, tack.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Bild #1 - Spanar i jordgubbslandet.
Inställningar: 1/320, F4,2.
Redigering: Svartvit, lite mer kontrast, beskurit.
Bild #2 - Närbild. Kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte, vad tycker ni?
Inställningar: 1/50, F3,5.
Redigering: Gjort bakgrunden svartvit, lagt en vinjett.
Bild #3 - Ett porträtt. Stör det att han har tungan ute?
Inställningar: 1/50, F5,6.
Redigering: Något ökade kontraster, beskurit, klonat bort ett gult grässtrå i förgrunden.
Fritt fram att kommentera.
Bild #1 - Härligt uttryck! Kan inte påpeka något dåligt, helt enkelt en lyckad bild som gör sig bra i svart/vit.
Bild #2 - Saknar skärpa, och skulle vilja se mer av ansiktet. Är själv osöker om jag gillar den eller inte. Något gör den intressant, men samtidigt känns den fel.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Bild #3 - Även här ett mycket härligt uttryck. Fina färger och bra komposition. Well done..
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

#1 Tycker om den här bilden jättemycket! Passar väldigt bra i svartvitt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om beskärningen, ena stunden gillar jag den, andra stunden inte. Men tror det lutar åt att jag gillar den som den är, faktiskt!
#2 Gillar nog den här bilden minst, skulle vilja ha lite mer skärpa på kattens öga. Nu har den istället hamnat mitt emellan nosen och ögat..
#3 Bra uttryck, bra skärpa, bra beskärning. Stör mig inte alls på tungan, faktiskt. Gillar den här bilden mest av dom tre!
Tack Karolina och Minka.
#4 Jag känner precis så anående #2 också. Någonting som tilltalar mig, samtidigt som den känns fel.
Lade till mer skärpa på #2 nu, blev det bättre eller är den fortfarande lite "fel"?
#1 Jättebra bild! Otroligt fint i svartvitt!
#2 Jag tycker om den, den är annorlunda och det gillar jag :)
#3 Tycker inte tungan stör alls, han ser lite finurlig ut då. Också jättefin bild, bra färger.
Bild nummer tre var helt klart min favorit! Underbart uttryck på katten, ren och fin bakrund och bra skärpa. Tummen upp!
#1 och #3 är hellyckade porträtt, jag gillar dem enormt mycket! På #2 sitter skärpan någonstans mellan ögat och nosen, vilket gör att man blir lite snurrig när man söker ögonkontakt med katten. Men kompositionsmässigt gillar jag bilden, och katten är ju så söt så man smälter. :)
#1: Snygg men lite "vanlig". Skulle fungera som ett portätt på sin egen katt att hänga upp på väggen.
#2: Håller med dig om att det är något som tilltalar mig. Det är en känsla och ett ljus i bilden som är vackert. Min favorit!
#3: Gulligt och roligt uttryck. Bra fotat. Snygg komposition också.
Söt katt!
#1 En lyckad bild :)
#2 En lyckad bild :) -------------- Tror jag.. är dålig på kritik.
#3 En lyckad bild :)

#1 Jättefiiiin bild! *Just love it* xD
#2 Hmm… Lite oskarp, men annarrs väldigt söt :D
#3 Härligt uttryck!
Bilderna är fina och kattungen är väldigt sööt 

#1 var härliga färger bra skärpa, helt enkelt en kanon bild!
#2 känns lite sådär, mn har svårt för att bestämma sig. Men det är något som gör bilden intressant. Hade önskat lite mer skärpa och att man sett lite mer av ansiktet.
#3 känns helt underbar, väldigt fint uttryk och bra skärpa. Super fin!
gillar den 2:a bilden mest,jätte fin och helt perfekt i mina ögon
Oskärpan gör den lite mystisk,bilden kunde inte bli bättre

#2 Jag älskar den bilden! Jag är lite för att ha lite sådär, och tycker den är skithäftig! Tummen upp från mitt håll! ( Y )

Hej Anna :D Bild #1 och #3 var suveräna, gillar nog bild #1 mest :D
Jag håller med er andra ang. bild #4. Jag vet inte om jag gillar den, kanske. kanske inte, men samtidigt känns den spännande.. Har du fotat den i den vinkeln med flit eller rörde din kisse på huvudet precis i ditt fotoögonblick ? :P För den är dock lite oskarp.. Men den är.. Nej, jag vet inte.. Jag tycker ändå den är lite kul.. Faktiskt fin :D
Du är jätteduktig :D Fortsätt fota kissen, han poserar ju riktigt fint ju :D
Tack för fin respons hörni!
#18 Jag fotade i den vinkeln med flit. ;)

Okeej :D Jag tycker om den.. utmanande.. :D

Anna, kan du säga vad du tycker om denna bilden ? Jag har fotat min kisses tass när hon lekte med en blomkvist från en kruka.. Jag fotar bara med en digitalkamera ( Avant U7 ), så jag har inte samma tillgängligheter och funktioner som ni har med systemkameror, jag får inte min förrän i februari *suuck* x')
Jag vill gärna veta vad du tycker, Anna :D Och ja, ni andra också :P
Jättefina mysiga bilder :)