Min vän älgen!
Jag tror att jag kan ha fått en ny vän. Idag stötte jag för andra gången på en älgko. Jag gick ut med några av mina små tammöss för lite fotografering i solen. Pratade med dem o hörde en gren knäckas utanför trädgården men såg en fågel flyga därifrån så tänkte att det var den. Efter ca 10 min mys prat o fotograferande med mössen hör jag någon som ''bökar'' bland grenarna av småträden utanför staketet. Helt plötsligt står älgen där. Hon måste ju ha märkt mig långt innan jag märkte henne. Vi stor o kollade på varande o hon fortsatte betandet av småträdens grenar. tog några meter mot mig innan hon fortsatte betesrundan bortåt. Jag stod väll iallafall en kvart o kollade på henne innan jag bestämde mig för att traska in igen.
Jag är väldigt glad att jag hade kameran idag då sist jag mötte henne var på en promenad med hunden i skogen.
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Grattis till ett spännande möte och en fin bild! Jag kan inte minnas att jag har sett någon älg sedan i höstas. Vill du ha bilden ännu bättre är ett tips att göra den mörkare och öka kontrasten lite, samt kanske beskära den lite i vänsterkanten.
Olle
Tack så mycket :)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com