Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 667 ggr
Peak303
0

(H) Kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gav mig på att försöka fotografera Jackie i solnedgången. 
Själv blev jag väldigt nöjd med bilden och allt. 
Därför skulle jag vilja veta vad jag kan göra bättre till nästa gång!

De enda jag har gjort är att ha ändrat lite i ljus, kontrast och skärpa. 
(Loggan är något som jag inte kommer ändra/plocka bort, så kommentarer kring den är obefintliga.)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Peak303
0

Putt

-'  Malin Hultman

pernillaoscarsson
0

Inte så mycket faktiskt. Bra skärpa på kaninen, härlig oskärpa i bakgrunden, Ljuset och färgen i bilden ger en fin känsla.

Det enda jag kan komma på annars är det vita i bakgrunden, dock ingenting jag stör mig på.

Jag gillar hur som helst bilden starkt. Bra fotat :D

BlackandBlue
0

Som vanligt helt underbar :D dock hade jag kanske velat se kaninen lite tydligare ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

TerreJ
0

Gillade faktiskt att hela bilden blev gul. Det är ovanligt att se och kvaliten på kaninen och bakrunden är grym! Inget att anmärka riktigt bra bild :)

Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

pernillaoscarsson
0

#3 Fast då försvinner ju poängen med bilden :)

Peak303
0

Tack så mycket alla :)

Jo hade man gjort kaninen i mer skärpa hade poängen försvunnit precis som #5 skriver. :)

-'  Malin Hultman

BlackandBlue
0

ah ja jo det förståss x)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Martin
0

Jag tycker att bilden är för bred, det finns för mycket i höger sida som jag inte tycker tillför något. Knoppen/växten till höger om loggan är lite för tydlig/mörk med tanke på att allt annat i bilden är så skirt och ljust med underbara svaga kontraster. En bra motljusbild och säkert inte helt lätt tekniskt. Ovanför knoppen är också ett ljusare fält samt en vit/ljus reflex en bit upp. Hade man beskurit bilden strax vänster om den vita "flaren" så tror jag att den blivit bättre. Kanske rent av en kvadratisk beskärning men då hade man nog fått ta från vänster också för att inte kaninen skall komma allt för nära kanten. Då skulle man också bli av med lite i vänsterkanten och jag tycker att förgrunden som går upp lite i vänsterkanten är lite för mycket, den tar också fokus från kaninen.

mvh Martin

Peak303
0

#8 Tack så mycket för kritiken! 
Första gången jag försökt mig på en sådan här bild och känner själv att jag lyckades väldigt bra. De vita till höger är en asfalt så var lite svårt att undvika. Men ska se om jag kan tänka på det till nästa gång. 🙂

-'  Malin Hultman

Martin
0

Kanske hade gott om du flyttat dig lite åt höger och tagit bilden, men kanske hade man då missat grönskan i vänsterkant. Jag tycker som sagt att det är en bra bild och att den kanske kunde beskurits i högerkanten och ändå varit bra (kanske rent av bättre).

mvh Martin