Större hackspett
Lånade lite roligare fotoutrustning än min egen idag, och var ute för att se om jag kunde få korn på några rovfåglar. Tyvärr långa avstånd hela tiden, så inga bra foton. Dåligt (mulet) väder också.
Här är en Större Hackspett som jag lyckades få korn på dock fotograferad i Flommens Naturreserervat (Falsterbo, Skåne).
Tyvärr ingen kanonskärpa, och himlen helt utfrätt (men den var faktiskt nästan helt mjölkvit). Dock en av de första bilderna på länge jag känner är så pass att den går att visa upp. Har laborerat mycket med kameran under dagen och lite ikväll också (ingen manual till) och hoppas lära mig lite mer - skall få ha den i en vecka - så i bästa fall blir det några lite bättre bilder som kommer kunna visas upp framöver.
mvh Martin
Tycker att det var en fin bild, men hade varit mkt bättre om det varit bättre väder ute.
Tyckte också att allt såg lite kornigt ut..
Japp, tyvärr blev det en hel del brus på bilden. Kan även vara jag som inte riktigt hanterar att ta fram bilden från raw.
Har varit ute en sväng idag också, dock inte laddat över bilderna än. Det blir till att göra det ikväll, skall iväg på ett styrelsemöte först bara (trist!). Sen skall jag nog se en video om raw också för att se så att jag gjorde någorlunda rätt iaf :o)
mvh Martin