Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 356 ggr
Cydonia
0

Änder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var nere och fotade vid Hågaån igår, det blev mest änder som fastnade på kort.
Är ute efter kritik på bilderna, beskriv vad som är dåligt och vad som är bra! :)

Första bilden, en and som simmar.

Cydonia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och andra bilden, en and med flax! ;)

Cydonia
0

Ingen som vågar?

Kokoskorven
0

Fina bilder. Jag upplevde den första som kanske lite väl mörk, men det är nog en smaksak.

den andra har du verkligen tagit med timing :)

Kattapult
0

Jag gillar den första bilden men skulle vilja ha mera luft över eller tajtare beskuret under. Jag gillar den andra bildn också :D

OliviaJ
0

Gillar första bilden mer, jättefina färger :)

Cydonia
0

Tack för respons! Kan ni utveckla er lite mer om vad ni gillar/inte gillar med bilderna?

Martin
0

Mycket bra jobbat med båda bilderna tycker jag!

Den första bilden är möjligen mörk, men gillar det och tycker att det passar med regnet (som man förvisso endast svagt kan urskilja). Anden är bra placerad, lite ovanligt ställe att ha huvudmotivet på så det gör att man tittar till lite extra - eller jag gör det i alla fall. Löven framför anden förstärker tillsammans med regnet känslan av höst, och därför tycker jag de murriga färgerna är bra - samtidigt som gräsandshanen (som ju är en vacker fågel!) lyser med sin prakt!

Den andra bilden  är också läcker, anden bra placerad. Skulle velat se den på höjden istället, tror det hade kunnat bli effektfullt, eller så anden ännu längre ut till höger.

Du har dessutom fångat glimten i ögat på den, och detgillar jag. Gör mycket.

Vet själv hur svårt det är att komma nära och fotografera fåglar (om det skall vara "miljö/beteendebilder", och inte där de svansar framför en och tror att de skall få bröd).

Tycker det är bra jobbat!

ps: Båda bilderna kunde varit ljusare, men då skulle det också varit annat väder tycker jag. Tycker det mörka funkar bra med regn/dåligt väder/höst.

mvh Martin

Cydonia
0

#7 Tack! Precis sån kritik jag är ute efter. =)
(Tror jag ska se till att kalibrera om min skärm hemma, det verkar som om den är för ljus, för nästan alla mina bilder ser mörka ut härifrån skoldatorn, och tydligen för andra också…)

Sara87
0

Andra bilden va väldigt snygg! :)