Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-hård
Läst 880 ggr
amela87
4

(H) Bc i natur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Här kommer lite bilder på min unghund ^^

Kommentera gärna vad ni tycker.

Cahira
0

Trolla är fin men tycker första stående bilden efter den sidobilden känns överarbetad.. Annars jättefina bilder!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

amela87
0

#1 Tack :)

Kvigan
1

Jag måste bara fråga vart hunden kommer ifrån? Hon är så otroligt lik en tik hos mina svärföräldrar som har just BC-kennel (Måsarps). Din hund är en KOPIA av henne! :D

För övrigt, bäst gillar jag bilden då hunden ligger ner och tittar in i kameran. Det enda jag 'stör' mig på är att bilden känns blek och kall, ev något busig.

👆 Djurnörd

pernillaoscarsson
0

De två första, den stående och den hunden ligger på, gillar jag uppläggen med. Dock är den stående väldigt brusig. Det känns som om den varit skarpare än vad den är?

På andra bilden är skärpan bättre men fortfarande lite brusig, dock märks det inte lika tydligt som på första bilden. Där emot så hade jag velat ha mer luft ovanför hunden och mindre under den. Det är precis så att örat klarar sig ifrån en beskärning. Annars så blev det en bra bild på själva hunden. Gillar ögonkontakten :)

Sista bilden tycker jag bara är tråkig. Jag hade velat ha samma blurr i bakgrunden som du hade på de andra två, kanske att hunden hade tittat in i kameran istället eller åtminstone haft munnen öppen? Känns som om huden är lika uttråkad som jag blir av att kolla på bilden :P Speciellt på denna märks det att den har en kallare ton. Det görs det även på de andra två dock inget som stör lika mycket som på den sista.

amela87
0

#3 Hon är också från Måsarps kennel. :)

Kvigan
0

#5 Ja jag hörde det från Tomas :)

👆 Djurnörd