Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 448 ggr
batmanthebun
0

Vilken kamera?

Jag är en nybörjare inom fotografering och skulle gärna vilja skaffa min första ordentliga kamera. Frågan är, vilken kamera ska jag köpa? Budget på cirka 6000 SEK, men kan gå lite högre. Just nu tar jag mestadels kort på hästar, hundar och kaniner som leker, springer, galopperar, hoppar, etc,  men känner att min nuvarande kamera inte klarar av snabb rörelse. 

Kommer förmodligen att använda Auto mestadels, åtminstone i början innan jag riktigt listat ut hur kameran funkar. 

Så för att säga kort, vill ha en rimligt dyr kamera, enkel att förstå (så även lilla jag kan fatta), bra auto (t.ex fokus) och som tar bra bilder även utan objektiv eftersom det kommer ta ett tag innan jag kommer ha råd med det

Martin
0

Jag är ledsen, men du måste ha ett objektiv till kameran. Annars blir det inte mycket till bilder.

Om du mestadels kommer att använda auto dessutom, så tycker jag du skall satsa på en kompaktkamera. Det finns många bra där, jag har dock inte full koll på dem.

Den senaste jag har tittat på och funderat lite på är den här, 6.700 så lite över din budget men har fått mycket bra betyg lite överallt.

Jag har även kikat på den här för ca 3.500 kr med ett zoomomfång motsvarande 28-600 med bländare 2.8 rakt igenom (dvs ljusstarkt och lämpligt även för lite mörkare ställen.

mvh Martin