Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 957 ggr
Martin
3

Gott Nytt År!

Sajtvärd med Mari i spetsen samt Moalinn och jag som Medarbetare vill tacka för det gångna året och önska alla våra medlemmar - och tillfälliga besökare - ett riktigt Gott Nytt År och en God Fortsättning!

Vi har av olika skäl inte varit lika aktiva som tidigare med nytt material här på sidan under året, eller i alla fall har delar av året varit sämre än vad vi själv vill.

Vi har som målsättning att bli bättre och försöka öka aktiviteten både bland oss och medlemmar under kommande år!

Vi är väldigt tacksamma för alla de medlemmar som bidrar med härliga djurfoton, några skickar in få och några skickar in många bilder men allt är lika välkommet!

Julen har ju varit men skriv gärna era önskningar om det är något speciellt ni hoppas se under 2016 i tråden här så får vi se om jultomten snappar upp det (men i så fall kommer han förhoppningsvis innan december). 😂

mvh /Teamet bakom Djurfoto

mvh Martin

OlleA
0

Gott Nytt År Martin och alla andra! 🙂

Det har varit ett spännande år med mycket djur i mina marker. Massor av harar, ovanligt mycket räv och förstås fina rådjursmornar då jag har kunnat följa flera familjer med sina små kid. Till och med grävling och mård fick jag bilder på i våras. På minussidan kan nämnas att kronhjortarna tycks vara i stort sett försvunna från mina marker och att det tycks vara väldigt lite älg. Min förhoppning för det nya året är att de som finns kvar ska undgå jägarnas bössor och förr eller senare hamna framför min kamera i stället. Mer rävbilder står också på önskelistan, samt varg och lo om man får önska ordentligt - men helst inte på rådjursmatplatsen. 😉

Olle

Martin
1

Varg och Lo ser vi fram emot då! :)

Kul liten rapport om dina marker, fler går gärna fylla på med rapporter och önskningar om sin fotografering!

I mina marker har vi haft mycket rovfågel under året och det har varit bra på den fronten. Mindre rådjur än förra året, men mer dovhjort. Kronhjortarna har jag bara hört och sett spår av samt vid ett tillfälle skymtat dem ett par sekunder.

Lite mer örn än annars och jag har sett fiskgjuse flera gånger vilket jag bara sett en gång tidigare. Så bra år överlag, även om mycket tyvärr varit utanför fotoavstånd.

mvh Martin

[VSK]
0

God Fortsättning på det nya året.