Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 686 ggr
Mysisa
0

(M) Prazsky krysarik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på o försöker lära mig en ny kamera men känner att jag kommer ingenstans utan lite kritik 🙂
Så ös på med kritik

minavitas.wix.com/kennel

Mysisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

minavitas.wix.com/kennel

[Majbot]
0

Mot den ljusa fleecen sticker hundarna och valparna ut jättefint! Bra skärpa men på den första bilden ser fokusen ut till att ha hamnat på valpens tass, sikta på ögonen 👍 För ett lite annorlunda perspektiv hade den ljusa fleecen gjort sig jättebra som bakgrund, bild tagen ovanifrån, med tiken och valparna som formar en cirkel när de diar 😍 Blir lite yin-yang typ.

Mysisa
0

Tack :)
Jag ser själv att det är dålig skärpa på resten av valpen men är aningen för oteknisk för att förstå hur jag lägger om fokus.
Bra tips på perspektivbytet, ska försöka prova imorgon att få yin o yang känslan om jag lyckas få mamma vovve att vara bekväm i att vara utanför den trygga kojan med valparna, taket är ivägen därinne men jag gillar ideen.

minavitas.wix.com/kennel

CayKantos
0

#3 vad använder du för kamera då? Några kameror har gruppfokus medan andra har enpunktsfokus :)

Hade hon verkligen plats med alla dom i sin lilla mage?😮

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Majbot]
0

#4 Det kan en justera själv med inställningarna på de flesta moderna SLR hus 👍

CayKantos
0

#5 Inte alla kameror. Jag har bara enpunktsfokus i mtt kamera, en kompis har bara gruppfokus. Minst 3 tror ja. 3, 5 o 12.

Instagram

[Majbot]
1

#6 vad är det för modeller? 😮

Mysisa
0

En Canon 7 d

minavitas.wix.com/kennel

CayKantos
0

Inte säker på hennes, men mitt är ett nikon D5300.. tror jag, gfick lite hjärnsläpp xD

Instagram

[Majbot]
1

#8 På 7D kan du ställa in fokus grupp/enpunkts antingen via menyn eller touchskärm(sistnämnda tycker jag själv är underbart att använda vid stillastående motiv 👍)

#9 Jaha okej nu är jag med på vad du menar, du kan alltså inte välja att fokusera utefter en grupp av AF punkter utan måste manövrera endast en punkt 👍 Dåligt insatt på Nikon husen då jag bara har kört canon sedan 12 år tillbaka haha 😃 Kanske är en grej med Nikon? Samtliga canon jag har haft händerna på har kunnat fokusera både med grupp och en punkts 🙂

CayKantos
0

Yep :D

Den jag har är en lite äldre modell oxå, men ingen aning om det brukar va så

Instagram

Mysisa
0

Jag vet att det går på nåt sätt men jag  är verkligen inte kompis med kameran o lyckas inte få till nånting när jag försöker ändra inställningar.

minavitas.wix.com/kennel

[Majbot]
0

# 12 Denna videon kan kanske hjälpa 😃

https://www.youtube.com/watch?v=f-K8MP1HFnE

Mysisa
1

Tack, den videon kan säkert hjälpa, kollade lite snabbt nu o såg att kameran kan ju göra massa kul :D

minavitas.wix.com/kennel