(M) I valplådan
Ja, inte motivens söthet i alla fall! 😍
Tack 🙂 Dom är oerhört söta småttingarna, men det är nog mer föräldrarnas förtjänst än min 😉
minavitas.wix.com/kennel
Så fina foton på små sötisar. 😍
Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell.
"Big Journeys Begin With Small Steps"
#6 Tack så hemskt mycket 🙂
minavitas.wix.com/kennel
Urgulliga motiv, åh man blir ju valpsjuk 😍
Den direkta blixten ger skarpa skuggor och ljus, där du vill använda "mjukare ljus" till fördel för motivets färger men också mjuka upp bilden så att säga. Bifogar ett exempel som tagits i studio där jag har så kallade softbox på blixtarna, för att göra det tydligare vad jag menar 🙂
Jag förmodar du fick använda blixt för att det blev lite mörkt med ett 70 mm inomhus? Ett vidvinkel objektiv hade varit kalas för att komma nära valparna inomhus, men ändå få med mycket på bild. Ett 70 mm gör att mycket försvinner och bilderna känns hårt beskurna, saknar mer luft kring motiven. I #1 hade fokusen gärna fått hamna på valpens ansikte eftersom det är där man vill titta 😍
Tack :) ska se vad jag har hemma för att få till ett mjukre ljus.
Vilken härlig bild på en jätte härlig hund 😍
minavitas.wix.com/kennel
#9 Tack! Han är inte den lättaste att fotta. Han får gärna staffefnatt och river ner vinylen, eller så sitter han och gnäller för det är ju så himla tradigt att modella 😂😭
Vanliga vita A4 framför blixten brukar mjuka upp blixtrar en del 👍
Känner igen det där, ingen av mina hundar vill göra som jag vill när jag plockar fram kameran, förutom mamma vovve just nu då så jag försöker passa på.
Jag ska prova med ett vidvinkelobjektiv och bättre ljus, bra tips med A4 arket :)
minavitas.wix.com/kennel
#0 Älskar första bilden! Så himla mysig!
Medarbetare på råttor ifokus 
Tack så mycket :)
minavitas.wix.com/kennel