Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 254 ggr
bosse
0

Blåögd kattunge.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppe i Mayfouk stannade vi på vägen hem och drack kaffe, samt åt jättegoda körsbär. Det har varit skördetid några veckor, men däruppe plockade man direkt från träden och serverade. Dom hade en liten blåögd kattunge, som jag försökte fota, men blixten vägrade funka, så jag tog ett foto utan blixt, som blev riktigt bra.

bosse

KarolinaNowak
0

Vilken otroligt söt kattunge!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Essgarde
0

Jättesöt! Kattungar är ju så söta med sina blåa ögon. Tyvär behåller de ju inte den ögonfärgen när de blir stora.

MVH Fredrika

Heda
0

Vilken skönhetGlad

ciss
0

Gud vad söt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[michaelalundgren]
0

#2 Vissa behåller visst sin ögonfärg.. Vissa raser osv.

KvirrZ
0

Jättesöt :)

- Mvh Emma

babsan
0

vad göllig :)

vanessa
0

Och en annan som kommer från Hittekatter iFokus, ser felen med den söta kattungen. Den är skitig, pälsen lite "tovig", ligger på skitigt underlag. Så jag ser en huskatt som förmodligen inte får ett så bra liv. Men kissen är hur söt som helst och bilden bra. De flesta huskatter behåller inte sina blå ögon. Men den verkar vara vit, så det finns en möjlighet att mammakatt träffade en stilig raskatt med blåa ögon. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

JossanH
0

#8 tänkte också på hur katten verkade må… lille kraken..

Sajtvärd på Iller.ifokus

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med tanke på kommentarerna har jag sökt efter dethär fotot som jag tog förra hösten. Av en händelse hittade jag det idag.

-Chilli
0

#10, usch, vad magra dom ser ut :/

Hennum
0

men är dom verkligen oproportionerligt smala? det är inte från sverige för texten är definitivt inte svenska, och deras vanliga "huskatter" kanske inte ser ut som våra. men det vore ju inte direkt konstigt om det är så att dom är magra med tanke på att dom letar mat bland sopor. stackars missar. :(  var är det taget nånstans?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[Linsenhejhej]
0

Med en gång jag såg #0 bilden, så såg jag hur smutsig och tovig den såg ut, stackars kattunge  , tar de hand om den ordentligt?

bosse
0

Gå in på min sida, så ser ni var det är taget. Jag tog det dan efter det att vi kom hem efter kriget förra sommaren. Texten är arabisk. Här finns bara vildkatter och endast ett fåtal hundar i hemmet, men massor av vilda hundar. Grannen rakt över gatan har en liten jättefin hund. När nån passerar så skäller den ibland och garanterat så går den passerande till andra sidan gatan. ALLA är hundrädda och hundarna är strykrädda.

bosse

karins
0

Jag reagerade oxå på hur smutsig och tovig den är. ser lite olycklig ut i ögonen. Jag tror det är en liten kise som kommer att behålla sin blå ogonfärg. Så söt! Men jag blir lite ledsen när jag ser den. Men vad jag förstår så är det en förvildad katt i ett arabiskt land.