Random fåglar (kritik?)
#0 - Härlig bild. Jag kommer å tänka på låten "Fri som en fågel" från Rasmus på luffen (?).
#1 - Bra fångat! Men jag gillar den inte riktigt, ser ut som om han inte riktigt vågar doppa fötterna i det kalla vattnet.
#2 - Jag gillar inte vinkeln och beskärningen, tycker du skulle tagit den mer framifrån eller iaf. fått med lite mer av kroppen. Eller också haft den så här men kapat så man bara såg halsen och inte någonting av kroppen.
#3 - Bilden är fin, jag gillar att svanarna visar upp sig så snyggt. Dock hade jag velat se mer vatten framför dom ist. för så mycket bakom, jag får känslan av att jag kommer bli överkörd (simmad) vilket ögonblick som helst.
Hanna
#4: Tack för kritiken. :)
#0 - Min favoritbild av de jag postade. :)
#1 - Heh, tänkte inte på att man kunde se den så. Jag får nästan lite piruettkänsla av den, men… jag gillar den. :P
#2 - Hmm. Möjligt att det skulle kunna vara bättre. Jag ska se om jag orkar leka lite med den nån gång. ;)
#3 - Ungefär vad som höll på att hända, faktiskt. Jag låg på bryggan och tog lite bilder, och jag tror att de blev lite irriterade. :P
#5 Japp, den "posen" på svanarna innebär att de känner sig trängda/hotade (eller är rädda för sina barns skull) så de viker upp vingarna för att göra sig stora. Ibland är det mot en själv som fotograf de uppfattar hotet, ibland är det mot andra fåglar.
Känner jag att det är jag som stör/hotar dem, backar jag alltid undan, om jag kom gående eller så. Om jag redan legat på en brygga och familjen svan kommit simmande, hade jag nog varit kvar kanske - men försökt att inte störa dem mer.
#0 gillar jag skarpt, härliga färger och fint häng i luften :o)
mvh Martin
#6: Mjo, de var lite uppretade och försökte jaga bort änder och… sothönor (tror jag att det var) innan de upptäckte mig. Hade inga ungar, lite för tidigt på våren för det, men det fixade de någon månad senare.
Och, tack för bildkommentaren. :)

jag röstade ju 5! :O varför blev det 3? :(
den första är ju bara så häftig
den andra blir jag lite yr av. det är nog vågorna på nåt vis. men den är fin.
den tredje är helt underbar enligt mej.
den fjärde är bra, men den bakre svanen är lite suddig… kanske inte gör så mycket.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Gillar #3 riktigt mycket!