Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: bildhantering
Läst 471 ggr
Seffyf
0

Goda råd och tips, vill ha

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom min vovves huvud inte är "liksidigt" vill jag ha en bild på hemsidan som visar det…

Alla tre är tagna samtidigt för att få samma ljus, det tredje blev suddigt och kanske på lite kortare avstånd. Det suddiga störde mig mycket först men nu tycker jag det ger lite rörelsekänsla att han vrider på huvudet - går in på sidan. Tycker själv att jag lyckades över förväntan då jag precis börjat använda PhotoShop till annat än beskärning, hittat magnetlasson, suddet osv.

Jag skulle bli väldigt tacksam om ni vill dela med er av era synpunketer, tips m m, alltså vad jag bör tänka på inför nästa försök. 

Har lagt in den  http://www.gdtexas.se

Cydonia
0

Jag tycker det är en kul idé! Tyvärr gillar jag inte att bilden är oskarp, och färgerna är ganska matta, kanske höja kontrasten? Och kompositionen skulle nog vara bättre med mer luft åt båda sidorna eftersom hunden tittar ditåt. Men roligt med en lite annorlunda djurbild! :)

Seffyf
0

Tack Cydonia. Hehe har inte kommit till kontrastjustering än men ska testa. Kanske är det min skärm som är konstig för på jobbet blir bilderna också matta men i min är de OK. Har en LG Flatron L2010B, vet inte mycke om sån't heller.

Det blir lite mer luft på hemsidan

Så fort vädret tillåter ska jag ta med hunden ut och fixa ny skarpa bilder :)

Nicolina
0

Vilken rolig ide att göra bilden så!
Själv har jag inget sånt program över huvudtaget, utan ett jätteenkelt bara! Men kunde inte låta bli att leka lite med dina foton… hoppa det inte gör ngt! Vet inte ens om det blev bra, tycker säkert inte ni andra!

Nicolina
0

Och här är en till som är mörkare bara!

Seffyf
0

Nä, det gör inget att du leker lite, han blev bara lite "svart-vitare" än han är i verkligheten…

Det gör inge om fler vill "leka"

Nicolina
0

#5 Vad bra! Han är jättesöt föresten, himmla fin vovve! =)