Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 311 ggr
[Kaninfluff]
0

Kommentera tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på våran grannes hund, Boss :) tagen i sommras, när kameran var helt ny. kommentera gärna!

[Kaninfluff]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till ^^ gosar med husse

KickanW
0

#0: Fin bakgrund, vacker ljus och bra skärpa.
Jag hade beskurit annorlunda. Huvudet är alldeles för centrerat. Prova att kapa lite till vänster. Sen gillar jag bättre bilder som är i samma nivå som djuret, även om den här var ovanligt fin för att inte vara på den nivån.

#1: Ganska rörig bild. Händerna är i vägen, huvudet är kapat, det är för lite luft nedanför hunden och även här är huvudet centrerat.

Du har tekniken och känslan! Ta bilderna med lite mer eftertanke (Vad ska bilden förmedla?) så kommer det bli superbra. Ser fram emot fler bilder! :)

Mari
0

Första bilden tycker jag har helt fel bakgrund, hunden smälter in i den allt för väl. Sen har du kapat benen på hunden vilket bara ser konstigt ut. Hade sett så mycket bättre ut om formatet var stående ist för då hade det mer blivit ett porträtt på huvudet.
Så den här bilden gillar jag inte alls förutom färgerna på hunden :) De ser helt okej ut!

Andra bilden säger mig inget. Den är alldelens för rörig och för skuggig. Näe ingen bra bild alls enligt mig. Tyvärr

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Kaninfluff]
0

#2 Tack tack :D håller med om att den sista bilden är ganska rörig…

#3 Tycker du? jag tycker verkligen inte att hunden smälter in, jag tycker att den står ut mer än smälter in :S

Mari
0

#4 Okej självaste huvudet sticker ut men inte resten av kroppen :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se