Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 357 ggr
OlleA
2

(M) Rundöra II

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rundöra II är också framme i solen. (Den Rundöra ni kanske minns från förra vintern finns inte längre.)

OlleA
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag ser henne ur flera vinklar och i olika ljus, och jämför med fler bilder från förra vintern, tyder det mesta på att det trots allt är gamla kära Rundöra som är tillbaka. ❤️

Carmarino
0

Vilken tur. Varför trodde du att hon inte fanns längre?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
0

Helt enkelt för att jag inte hade sett henne sedan förra vintern. Under flera vintrar har hon varit en ganska trogen gäst, och då kunde man ju vänta sig att hon skulle dyka upp tidigare under denna säsongen än i slutet av januari. Matat har jag gjort sedan oktober. Å andra sidan har Rundöra aldrig hållit sig framme lika mycket som Spetsöra, utan mest synts lite i bakgrunden.

Olle