Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 318 ggr
OlleA
2018-04-28 07:59
3

(M) Ferdinand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råbocken Ferdinand tar livet med ro. Han ligger lugnt kvar och drömmer när jag försiktigt går fram och sätter mig tio meter från honom och tar några bilder.

OlleA
2018-04-28 08:01
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så småningom reser han sig upp och går för att beta.

JMW
2018-04-28 08:34
1

#0 Så gulligt när han ligger och vilar. Jag njuter som vanligt av dina bilder.

Carmarino
2018-04-28 09:51
0

Han känner dig ju nu. Plus att han nog vet att det är du som bjuder på maten. ☺

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2018-04-28 10:41
0

Tack JMW och Carmarino. Ferdinand har faktiskt aldrig fått mat av mig. Han håller inte till på matplatsen utan ett par kilometer bort, i ett område där jag brukar vara ute och smyga under sommarhalvåret. Visst känner han mig vid det här laget, men eftersom han är så orädd vill jag inte att han börjar förknippa människor med mat. Även om han är väldigt lugn av sig (därav namnet) vet man ju inte vad som kan hända om folk får för sig att han förföljer dem. Eller om han börjar se människor som rivaler under brunsten.

Olle

Carmarino
2018-04-28 11:19
1

Aha, trodde han var en av "dina" djur. Bra att du är försiktig med honom. De lever farligt ändå, även om de inte är orädda.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ