Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 328 ggr
OlleA
4

(M) Långhorningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Långhorningen var det länge sedan jag såg sist! Säkert var det mina vattenspannar som lockade fram honom till matplatsen i kväll.

Tarotstollan
1

Fin kille! Snällt av dig att se till att de har vatten tillgängligt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OlleA
1

Tack Tarotstollan! Ja, nu när det blir allt torrare i markerna behöver djuren vatten. Jag har även ett par saltstenar kvar ute, men rådjurens foderställ står tomma över sommaren.

Olle

Carmarino
1

Han är pampig med sina långa horn.

Mat finns det säkert rätt gott om, så jag tror de behöver vatten mer just nu. Bra att du hjälper dem med det. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
0

Tack Carmarino! Det är så jag tänker också.

Olle

OlleA
1

Idag var han framme igen! Jag såg honom inte vid vattenspannarna, men han tycks gilla de färska björnbärsbladen.

OlleA
2

Visst är han stilig?

Carmarino
0

Det är en mycket stilig herre. Ännu stiligare kommer han att bli när all vinterpälsen är borta. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
0

Säkert. Nu har han bara lite tunn vinterpäls som säkert inte är kvar så länge till. 🙂

Olle

Carmarino
2

Olle, du missar väl inte "Skogens vita konung" på SVT1 ikväll kl. 20.00? Annars finns programmet på SVT Play till den 12 juli.

OlleA
1

Tack för tipset! Tyvärr krockar det med de bästa "naturprogrammen" ute i markerna, så jag får se det på SVT Play så småningom. 🙂

Olle

Carmarino
2

Kollade själv på det på SVT Play. Tänkte på dig när jag såg alla djur han hade filmat. Flera av dem är samma (likadana alltså, inte samma djur) som de du visar oss här. 🙂

OlleA
1

Jag stannade hemma och såg filmen i alla fall. Helt fantastiska bilder måste jag säga! Dessutom i ett lugnt och behagligt tempo, som alltid i Ulf Jonassons filmer. Jag hoppas att den kommer på DVD snart, för en sådan film tål att ses flera gånger.

Olle

Carmarino
0

Ja, den är helt klart väldigt sevärd, och bilderna är otroligt fina. Brukar inte titta på naturprogram, eftersom de flesta fokuserar på jakten och dödandet av bytet. Därför var det så härligt att se det här programmet, som var mer inriktat på naturens skönhet. De få jaktbilder som förekom var inte med av "sensationslystnad", vilket jag upplever att de är i de flesta andra naturprogram.