Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 717 ggr
OlleA
4

(M) Julius

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den tvåårige ungbocken kommer allt oftare till min matplats nu när jag har börjat lägga ut äpplen. Jag kallar honom Julius, eftersom han är min trognaste besökare nu i juli.

OlleA
4

En bild till på honom.

JMW
1

Vilket härligt namn. Han ser fin ut i hullet.

OlleA
0

Tack JMW! Ja, åtminstone efter omständigheterna ser han fin ut.

Olle

Carmarino
1

Han ser jättefin ut.

Drog på munnen när jag läste namnet. Har nämligen en gammal tomte som heter Julius, och tillsammans med honom har jag en julbock i halm. Så på lådan jag förvarar dem i står det "Julius och bocken". 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
0

Det var ju lämpligt! Julius kan ju stå för både jul och juli. 😃

Olle

Carmarino
0

Ja, jul eller juli kan ju kvitta. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
3

Här har Julius hittat äpplena jag har lagt ut framför det tomma foderstället.

Carmarino
0

Det ser nästan ut som om han säger "tack så mycket". 🙂

OlleA
0

Ja, nära på. 🙂

Olle

Carmarino
0

#4 Så här ser "min" Julius och bocken ut. 😉

OlleA
0

Fina kompisar du har! 🙂

Olle

Carmarino
0

Ja, de är jättemysiga. Julius har funnits med i hela mitt liv, för mina föräldrar köpte honom innan jag föddes. Bocken har däremot bara funnits med de senaste 15-20 åren (har jag för mig; det kan vara längre).