(M) Lill-Rundöra
Är pälsätarna bra för dem eller äter de mer än vinterpälsen?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Pälsätarna är väl inte direkt bra för dem, men inte heller farliga i rimliga mängder. De äter bara på vinterpälsen och ger sig inte på huden eller blodet. Inte ens sommarpälsen rör de, utan den växer ut normalt när det är dags. Problemet är mest att de kan klia en del.
Olle
Då får vi hoppas att de håller sig inom rimliga mängder. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det brukar de göra, så jag tror inte att det är någon fara.
Att hålla reda på vem som är vem blir allt rörigare, för det verkar som att allt fler rådjur söker sig till matplatsen. Lill-Rundöra har minst en dubbelgångare som också har pälsätare på halsen, och dem kan jag inte se skillnad på när mamma Rundöra inte är i närheten. Troligen är dubbelgångaren ett moderlöst fjolårskid. Dessutom har en ny ungbock, som är mycket lik Julius, varit framme ett par gånger. Alla är naturligtvis välkomna, även om jag får titta lite extra om jag ska vara någorlunda säker på vem som är vem. 🤔
Olle
Knepigt, men roligt att det är så många som "hittat hem till dig". 👍