Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 540 ggr
OlleA
5

(M) Bofink

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är mycket gott om bofinkar nu.

Sabah
0

De kanske håller på att samla ihop sig för en färd norrut🙂 vi har dem här sommartid. Har sett en bofink redan, kanske en förspanare!

💖🧡💛💚💙💜

OlleA
0

Helt riktigt. En del bofinkar övervintrar här i Bohuslän, men många flyttar söderut genom Europa under vintern. Ofta inte så långt, men det beror på vädret. Det är dessa flyttande bofinkar som rastar här nu, på sin färd upp mot dina trakter. 🙂

Olle

Carmarino
0

Tror inte jag har sett en bofink någon gång. Om jag har gjort det så har jag i alla fall inte vetat att det var en bofink. De är väldigt vackra.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2

Jodå, jag är ganska säker på att du både har sett och hört bofinkar, även om du kanske inte känner igen dem. Bofinken tävlar med lövsångaren om att vara Sveriges vanligaste fågel under sommarhalvåret, och finns så gott som överallt i de flesta miljöer.

Olle

Carmarino
0

Då har jag nog gjort det, även om jag inte vetat om det. 🙂

P.S. Vad har hänt med din Avatar?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
0

Jag har inte gjort något med min Avatar och vet inte vad som har hänt. Jag får väl försöka fixa en ny när jag får tid.

Olle

Sabah
0

I appen är avataren kvar, en bild på ett rådjur.

💖🧡💛💚💙💜