Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 470 ggr
OlleA
5

Gulsparvar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var faktiskt en ganska stor flock gulsparvar framme vid min fågelmatplats.

OlleA
5

En utfärgad hane är läckert gul på huvudet…

OlleA
5

…medan honan är blekare.

JMW
1

Tänk så lika det är. Jag har för mig att du bor på västsidan medan jag bor på den ostliga sidan av Sverige. 
Jag hade också idag väldigt många gulsparvar här. Bra många fler än de brukar vara.
Även domherre. grönsiska  och stenknäck vilka jag inte ser så jätteofta.

OlleA
1

Jag bor i södra Bohuslän, men om jag har förstått rätt kom vintern till i stort sett hela södra Sverige (utom Skåne) igår. Kylan ska ligga kvar ett par dagar, och då finns det säkert anledning för nya fåglar att söka sig till matplatserna. Domherren är här också, men någon stenknäck har jag ännu inte sett i år. Grönsiskorna, som jag nyss hade massor av, tycks ha dragit vidare. Bara någon enstaka är kvar.

Olle

Sabah
0

Fina bilder! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
0

Kan inte minnas att jag sett en gulsparv i naturen någon gång. Det är vackra fåglar.

Nej, någon vinter har vi inte här nere, även om det var -5 grader i natt. Idag är det solsken och ett par plusgrader. Hörde att någon hade sett lite snöfall häromdagen, men det varade bara tio minuter, sedan blev det regn igen. Det var inte just här dock, för här regnade det bara.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2

Tack Sabah och Carmarino! Idag tycks gulsparvarna ha dragit vidare. Kanske gjorde de bara ett tillfälligt besök.

Olle