Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 446 ggr
OlleA
5

Viktor och Lill-Rundöra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lill-Rundöra ska ha frukost tillsammans med Viktor…

OlleA
5

…men mamma Rundöra syns fortfarande inte till.

Carmarino
0

Tråkigt att Rundöra inte syns till. Kanske det ändå är så att hon fallit offer frö en jägare av något slag? 😕

I så fall är det ju bra om Lill-Rundöra kan göra sällskap med Viktor.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
0

Jag skulle gissa att de bara var tillsammans tillfälligt, när de skulle ha mat på samma ställe. Igår visade min hyresvärd att han hade sett färska lodjursspår i snön i förra veckan. Tyvärr hann jag inte se spåren på riktigt, men bilderna i hans mobiltelefon var så tydliga att det inte var någon tvekan. Tagna i hans trädgård, fem minuters promenad härifrån.

Olle

Vixxen
0

Tråkigt om hon fallit för lodjuret…

OlleA
1

Visst skulle det vara tråkigt, men man får försöka se det som naturens gång. Lodjuret ska ju också leva. Lill-Rundöra är ganska kraftig, så jag tror att hon har ganska goda chanser att klara sig själv. Det hade varit värre om lilla Violetta hade blivit ensam.

Olle

Vixxen
0

Sant, lodjuren ska också leva.

OlleA
4

Lill-Rundöra är fortfarande ensam.

Carmarino
0

Synd, men förhoppningsvis klarar hon sig själv, även om det skulle vara så att Rundöra inte finns längre.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
0

Får hon bara vara i fred har hon nog goda chanser att klara sig, som sagt. Det är bara ett par månader kvar tills alla fjolårskid måste lämna sina mammor och börja gå sina egna vägar.

Olle

Carmarino
0

Håller tummarna för henne. 👍