Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 165 ggr
OlleA
6

Rundöra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rundöra är våt efter nattens regn. Det blir allt tydligare att hon väntar nya kid.

Carmarino
0

Då blir det flera så sötnosar att hålla reda på framöver. Det blir jobbigt med namnen, för alla kan ju inte heta Lill-Rundöra. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
0

Nej, det har ju kommit en ny Lill-Rundöra varje år under en period nu. Men stannar de kvar i området får de ju ha riktiga namn när de blir stora. 🙂

Olle

Carmarino
0

Aha, så då blir det nuvarande Lill-Rundöra som får byta till ett mer "vuxet" namn? 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2

Frågan är om det kommer att finnas något större behov. När fjolårskiden väl är bortstötta (vilket de snart kommer att bli) söker de sig i regel allt längre bort, vilket i praktiken brukar betyda att jag inte ser dem mer. Undantag finns, till exempel Bill och Bull som aldrig hann bli bortstötta innan deras mamma dog. Jag räknar inte med att alltid ha koll på vem som har hört ihop med vem när de har blivit vuxna, för under sommaren tappar jag så gott som all kontakt med rådjuren som nu håller till på min matplats. Vad ska de där att göra när matningssäsongen är över? Och till hösten har de vuxit till sig så att de långt ifrån alltid går att känna igen från i våras.

Olle