Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 263 ggr
OlleA
6

Lille Halvsvans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten mus bor under de gamla bräderna på min uteplats. Bohålan syns nedanför bakbenet.

OlleA
4

Hans svans har gått av på mitten, troligen när något djur har försökt fånga honom. Kanske en katt, räv eller vråk.

OlleA
4

Trots det tycks han klarar sig bra, och är ofta framme och letar efter nedfallna frön och nötter bland krokusarna under min fågelmatplats.

OlleA
5

En vacker miljö för en liten mus.

Sabah
2

Så fina bilder på din "husmus"! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Vixxen
0

Söt!

JMW
1

Så söt!
Vi har möss som bor i en gammal stenmur precis utanför och jag tycker de är så roliga att titta på. De samlar också mat vid fågelmatningen. 
Bara de håller sig ute är det bra. Tyvärr så dog en mus i sovrumsväggen i vintras. Det tog nästan två månader innan det gick att sova där igen.

OlleA
0

Tack för era kommentarer. Usch för en död mus i sovrumsväggen! Inne vill jag inte heller ha dem. Omkring jul och nyår hade jag en liten rackare som härjade i över en vecka och samlade ett förråd av rådjurens foderblandning i en av mina stövlar, innan den till slut äntligen gick i en av mina burfällor. Jag släppte ut musen på Orust, någon dryg mil hemifrån, och hoppades att den inte genast skulle hitta tillbaka. Rådjursfodret har jag nu i täta tunnor med lock, även om det ska erkännas att jag ibland köper större lager än vad som får plats i tunnorna.

Olle

Carmarino
0

Fina bilder på den söta musen.

På den tiden vi hade sommarstuga kom det in rätt många möss. Kom de inte in själva så släpade katten in dem, fast då var de oftast redan döda. En gång hade en mus lyckats ta sig in i proppskåpet och förmodligen fått en elektrisk stöt och dött. Där låg den och luktade rätt länge innan vi hittade var stanken kom från.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
0

Den musen åkte på en propp! Inte roligt, varken för den eller er. 😕

Olle

Carmarino
1

Nej, det var ingen trevlig doft, så det var en lättnad när vi äntligen hittade varifrån stanken kom. Det var inte helt lätt att lokalisera den, för proppskåpet satt inne på toaletten. Vi hade ännu inte fått vattentoalett i sommarstugan utan hade "utedass inne" så även utan den grillade musen doftade det inte direkt rosor där inne. 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
0

Hmmm jag skulle nog inte kalla det doft. 😉

Carmarino
0

Nej, det är nog snarare odör. 😃