Skat-grimas...?
Jag gillar när bilderna blir lite galna… Men även fina bilder förstås. Har sett att skator ser ut så här på ögonen ibland på mina bilder, men lär mig: varför de gör det? Är det någon blinkhinna eller något…? För där emellan såg den helt "normal" ut med svarta fina ögon….
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Ja, fåglar, hajar och en del reptiler har en blinkhinna. Finns även andra djur. Möjligt att människan också haft en, vi har tydligen kvar någon rest av den.
Jag gillar bilden. Har den något i munnen, eller är det tungan man ser?Fascinerande!
Kul bild! Det ser ut att vara en nyss utflugen skatunge.
Olle
#1 Kul att du gillar bilden! Jag tror att det kan vara tungan man ser? Har en bild som jag tog förra året, på en svan, och där ser det lite lika ut.
#2 Tack! Ja, det kan det kanske vara. Det finns en skata där nere som har betett sig lite "annorlunda", och tytt sig mycket till en annan - mer sansad - skata. Jag har gissat på att den "stökigare" skatan varit en unge. Men om just det här är den "stökiga" skatan vet jag inte (det finns säkert flera unga i området). Men den här var "annorlunda" på så sätt att jag kunde gå väldigt nära och fota en stund innan den verkade begripa att "den skulle bli rädd och flyga sin väg"… Vanligtvis brukar fåglarna i området flyga sin väg bara man riktar kameran/sitt intresse mot dem… Men den här verkade mest inställd på att sova på sin gren i ett buskage…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.