Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: allmänt
Läst 377 ggr
Uppkatten
6

Ekorre i hagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gå iväg och fota en liten röd ört/växt i en hage idag, då den här lilla krabaten plötsligt dök upp. Jag hade bara ett objektiv med mig, inte det bästa för att fota ekorrar, men det blev en rätt söt bild ändå. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
6

Och så en bild till på ekorren…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
3

Och så tar vi väl en bild på den röda örten/växten också 🙂. Någon som kan berätta för mig vad det är för sort? Söt!

Caeli
1

Någon typ av syra. Bergsyra kanske?

Fina bilder!

Sindri
1

Ängssyra - ut och plocka! 😃 Grattis!

OlleA
1

Oj så söt liten ekorre! Växten är bergsyra.

Olle

Sindri
0

Oj, vad är det för skillnad? Kan man äta den också?

OlleA
0

Bergsyran är mycket mindre, har smalare blad och växer oftast på berghällar där jordlagret är betydligt tunnare än på ängssyrans växtplatser. Man kan säkert äta bergsyran också.

Olle

Uppkatten
0

Det stämmer nog att det är bergsyra. De var väldigt små och växte där det var stenigt/berghällar o tunt jordlager. Men det fanns enstaka exemplar där i hagen som var större och som påminde om sina småkompisar - men i jätteformat. Så möjligen växer där både Bergsyra och Ängssyra…?

OlleA
1

"Bergsyra i jätteformat" som växer i ängar och hagar är säkert ängssyra. 🙂

Olle

Tarotstollan
1

#0. Vilken underbar bild!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1

Jättesöt ekorre. 😍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker