Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 242 ggr
Uppkatten
8

Hungrig humla...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här parveln mötte jag vid ett stort kärr i dag… H*n var uppenbarligen hungrig… 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
1

Så fin. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
5

Ja, den var fin! Tyvärr är humlor ofta hungriga numera, för det finns inte alls lika mycket blommor i våra marker nu som förr. Något man i viss mån kan avhjälpa genom att plantera väldoftande blommor som t ex buddleja, myntor och röd solhatt hemma i trädgården. Eller varför inte göra en liten äng med vilda ängsblommor?

Olle

Magi-cat
1

Mums! 🙂😍

Humlorna gillar mina gräslöksblommor.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
1

#2 Jag har massor av myntor och röd solhatt på min odlingslott! Om några veckor så hoppas jag att "smörgåsbordet" står i full blom där för alla fjärilar, humlor och andra som är sugna. Ja, kanske inte rådjuret och haren då, men allt som är smått och flyger kan få komma och smaka!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tant Grön
1

Det är viktigt att det finns sådant som blommar tidigt på våren så att drottningarna har mat när dom vaknar. T.ex. tibast, lungört, krokus m.fl. Då får man många humlor. 🙂

Carmarino
1

Maskrosor lär också vara populärt bland humlor och bin. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

OlleA
2

Ja, man bör se till att ha blommor under hela säsongen, inte minst våren. Maskrosor är populära hos många, både nektarsugande insekter och betande djur. Möjligen inte alltid hos trädgårdsodlare.

Olle