Så fint❤️🤗
💖🧡💛💚💙💜
Undrar om han vet att han är pappan och att kidet också vet det. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Tack Sabah och Carmarino. Det verkar nästan som att de vet att de hör ihop på något sätt. 🙂
Olle
#2 Så sött!
Vad fint! 😍
Det visste jag inte, att pappan också tittar till!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Enligt litteraturen bryr sig bocken oftast inte om kiden, men jag misstänker att han har en betydligt viktigare roll än vi tror. Ganska många gånger har jag sett exempel på det. För tre år sedan, då Ferdinand var ett år, var det rörande att se hur han pysslade om Daphnes dåvarande kid och att de tre höll ihop som en familj. Om Ferdinand var pappa vet jag inte, det är egentligen ganska osannolikt med tanke på att han bara var en liten pinnbock då. Jag minns också det svaga, moderlösa kidet som höll till på min matplats en vinter för några år sedan. Visst var det min matning som räddade livet på detta kid, men frågan är hur det hade gått utan det rörande stödet hon fick av en kraftig bock som hon var tillsammans med. Kanske är det känsligt att forska om sådant, om man vill hålla sig väl med jägarna som ofta vill ha utökad bockjakt och gärna vårjakt i hela Sverige…
Olle
Underbart! 😍
#8. Och varför skulle vi hålla oss väl med jägarna?
Enda jakten jag tycker är ok är när det är sjuka och skadade djur som behöver avlivas för att slippa plågas längre.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#10 Håller exakt med, Tarotstollan!
Men jägarkåren har en mäktig lobby …😕