Vinterduva
Tyvärr hade jag misslyckats rätt rejält med att ställa in kameran rätt (ajdå, som det kan gå ibland…), men visst är hon vacker duvan… 😊. Och det är ju av misstagen man lär sig… 😊. I det här fallet borde jag ha haft en längre slutartid och därmed sänkt ISO-talet! 😊 Men det är ändå en väldigt vacker "vinterduva".
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2021-01-21 12:58 av Uppkatten
Tycker du lyckats bra. Svart-vita djur är väldigt svåra att fotografera. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Vacker! 😊 Har aldrig sett en sådan duva, vad är det för sort?
💖🧡💛💚💙💜
Jättevacker duva och bra bild! 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, det var en fin bild på duvan med sin speciella färgteckning. Säkert en vanlig tamduva, för sådana kan se ut nästan hur som helst.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Tack för alla kommentarer! 😊 Ja, jag skulle tro att det är vad som kallas för en tamduva/stadsduva. Det var en flock på kanske ett fyrtio-tal duvor, varav två hade en uttalad vitfläckighet. Övriga gick ffa i grå-lila-grönt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Oj, vad vacker!